Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Josefin, 25: Flygbolaget förstörde min resa

Josefin Schönqvist tycker att hon har blivit dåligt behandlad av flygbolaget
1 av 3

Josefin Schönqvist tycker att hon har blivit dåligt behandlad av flygbolaget

Privat/TT

Wizzair
2 av 3

Wizzair

TT NYHETSBYRÅN

Josefin Schönqvist
3 av 3

Josefin Schönqvist

Privat

Debatt | 05/05/2017 12:09

Josefin Schönqvist: "Det var sista gången jag satte min fot på ett av deras flygplan."

Detta är åsiktstext i form av en debattartikel. Åsikterna är skribentens egna och inte Nyheter24:s.

För ett par veckor sedan så var jag med om något alldeles fruktansvärt, och då menar jag det från hela hjärta. Jag åkte med Wizzair till Polen.

Allt började egentligen innan vi skulle starta själva flygningen, jag hade satt upp min blåa kabinväska i bagageutrymmet och lutat mig tillbaka varpå jag hör en flygvärdinna med knackig engelska fråga ”Är det där din väska? Den blåa lilla cabinväskan?”, varpå jag svarar att det stämmer bra och hon berättar för mig att jag måste flytta lite längre bak på grund av att den inte får plats.

Jag blir som ett frågetecken och svarar vänligt ”Varför gör du det inte åt mig när du står bredvid den?” och det enda jag får till svars är ”Thank you” och så går hon därifrån.

Redan här känner jag att Wizz är inte lever upp till den standard jag tycker man kan förvänta sig utav ett flygbolag. Efter en trevlig weekend i Polen så är det dags för mig och mina vänner att tacka för oss.

06:00 boardar vi och där kommer jag sist med min blåa lilla cabinväska och blir stoppad av personalen som förklarar för mig att den här lilla, lilla cabinväskan, som mina vänner vanligtvis skrattar åt, är för stor och att jag måste betala 400 svenska kronor i böter och jag, i panik för att inte hinna med flyget, går med på det.

Dock har jag ingen kod på mitt kort och kan då inte betala för mig då det krävde kod. Jag ringer mina vänner i panik och förklarar läget och de ber om ursäkt för att de kan inte komma ut och hjälpa mig, då det bara är 5 minuter kvar innan flyget går.

Här står jag på en flygplats i Polen och redo att få vänta flera timmar för att sen få köpa mig en ny överprisad flygbiljett på min studentbudget. Och då kommer det, personalen säger ”Okej, för denna gång får du gå på, men du måste verkligen tänka över detta beteende till framtiden, och släng din lilla handväska”.

Det enda jag kände då och det enda jag känner idag är att det var den sista gången jag satte min fot på ett Wizzair-plan, otrevlig personal och en ledning som försöker suga ut varenda krona av sina kunder.

Jag ska egentligen inte slänga ut så mycket ilska på personalen då jag vet att det bara är ett par marionettdockor och jobbar för att få tak över huvudet. Men till Wizzairs ledning: jag föreslår att ni ser över ett costumer care program och tar hand om era kunder för framtiden.

Och värt att notera är att det inte var någon som stod och bevakade storleken på väskorna på vägen dit.

Josefin Schönqvist

Känner du igen dig?