Agyness Deyns nya make

- 05/11/2009, 17:29 -

Är blondinens svarta ett tecken?

Modellen Agyness Deyn har fått ett stort erkännande då hennes arbetsgivare Burberry utnämnts till årets varumärke på ACE-galan. När blondinen och Burberry inledde sitt samarbete blev de ett av Storbritanniens vassaste fashionpar.

Burberrys höstkollektion, med rockar som ger tvivelaktigt skydd mot rusk, är lika klassisk som engelskt regn. Men Agyness går inte att känna igen.

På ACE-galan hade Agyness experimenterat med en ny stil som lutade åt Tokio Hotel. Utsmyckad med fjädrar och gömd bakom en svart lugg och stora upp-och-ned-vända ögonfransar liknade hon modellen Devil Jin.

Detta bara veckor efter att Agyness blivit stylad för ett modejobb i en blond tuppkam i samma stil som Paul Phoenix.

Agyness gamla arbetspartner Henry Hollands har designat kollektionen för varuhuset Debenhams. När paret var som mest omskrivet var Agyness stjärnan utåt och Holland fick sitta på kontoret och rita. I dag har Henry gått vidare efter den gamla blondinen.

Skrivet av: