Kate Upton kränger hamburgare, Eva Mendes klär av sig för Calvin Klein och en amerikansk klädkedja utlyser en rumptävling. Vi vill varna för ocensurerade bilder i bildspelet.
1 av 26
Kate Upton kränger hamburgare, Eva Mendes klär av sig för Calvin Klein och en amerikansk klädkedja utlyser en rumptävling. Vi vill varna för ocensurerade bilder i bildspelet.
Den amerikanska klädkedjan American Apparel är inte direkt politiskt korrekt. De har bland annat blivit kända för att arrangera tävlingen där världens bästa rumpa ska utses.
2 av 26
Den amerikanska klädkedjan American Apparel är inte direkt politiskt korrekt. De har bland annat blivit kända för att arrangera tävlingen där världens bästa rumpa ska utses.
Tusentals tjejer sökte till tävlingen.
3 av 26
Tusentals tjejer sökte till tävlingen.
American Apparel var nyligen i blåsväder i Sverige efter en kampanj som ansågs sexistisk.
4 av 26
American Apparel var nyligen i blåsväder i Sverige efter en kampanj som ansågs sexistisk.
Brittiska Agent Provocateur lyckas verkligen provocera med sina reklamfilmer. Screenshot från en av deras bannlysta reklamfilmer.
5 av 26
Brittiska Agent Provocateur lyckas verkligen provocera med sina reklamfilmer. Screenshot från en av deras bannlysta reklamfilmer.
En tjej  i bondagedräkt och kedjor i ännu en reklam signerad Agent Provocateur.
6 av 26
En tjej i bondagedräkt och kedjor i ännu en reklam signerad Agent Provocateur.
Topless i en reklamfilm från Agent Provocateur.
7 av 26
Topless i en reklamfilm från Agent Provocateur.
Popsjtärnan Kylie Minouge red på en mekanisk tjur för Agent Provocateur år 2001.
8 av 26
Popsjtärnan Kylie Minouge red på en mekanisk tjur för Agent Provocateur år 2001.
Dita von Teese och fotbollsspelaren Thierry Henry var huvudkaraktärer i en reklamfilm för bilen Renault. För sexig? Många ansåg det.
9 av 26
Dita von Teese och fotbollsspelaren Thierry Henry var huvudkaraktärer i en reklamfilm för bilen Renault. För sexig? Många ansåg det. - Foto: © ITV
Eva Herzigova i vad som av många anses vara den sexigaste annonsen någonsin – för behåmärket Wonderbra.
10 av 26
Eva Herzigova i vad som av många anses vara den sexigaste annonsen någonsin – för behåmärket Wonderbra. - Foto: This picture may be used solely for Channel 4 programme publicity purposes in connection with the current broadcast of the programme(s) featured in the national and local press and listings. Not to be reproduced or redistributed for any use or in any medi
Den här annonsen från hamburgerkedjan Carls Jr blev för mycket och förbjöds i Nya Zeeland nyligen.
11 av 26
Den här annonsen från hamburgerkedjan Carls Jr blev för mycket och förbjöds i Nya Zeeland nyligen.
Modellen Kate Upton äter en hamburgare i en kampanj för Carls Jr. Är det normalt att njuta så här mycket av en burgare?
12 av 26
Modellen Kate Upton äter en hamburgare i en kampanj för Carls Jr. Är det normalt att njuta så här mycket av en burgare? - Foto: Target Press / Target Press
Vad det här har med hamburgare att göra fattar vi inte riktigt.
13 av 26
Vad det här har med hamburgare att göra fattar vi inte riktigt. - Foto: Target Press / Target Press
14 av 26
- Foto: Target Press / Target Press
Kate Upton äter hamburgare.
15 av 26
Kate Upton äter hamburgare. - Foto: Target Press / Target Press
Kate Upton tvättade en bil för Mercedez.
16 av 26
Kate Upton tvättade en bil för Mercedez. - Foto: Planet Photos / Planet Photos
Kate Upton tvättar bil.
17 av 26
Kate Upton tvättar bil. - Foto: Planet Photos / Planet Photos
För sexigt?
18 av 26
För sexigt? - Foto: Planet Photos / Planet Photos
Kate Upton i Mercedezreklamfilmen.
19 av 26
Kate Upton i Mercedezreklamfilmen. - Foto: Planet Photos / Planet Photos
Eva Mendes för Calvin Klein. Reklamen blev för mycket och blev bannlyst i flera länder.
20 av 26
Eva Mendes för Calvin Klein. Reklamen blev för mycket och blev bannlyst i flera länder.
Anna Nicole Smith orsakade trafikkaos i Sverige på 90-talet.
21 av 26
Anna Nicole Smith orsakade trafikkaos i Sverige på 90-talet.
Till och med farbror blå spanar in Anna Nicole i Stockholm 1993.
22 av 26
Till och med farbror blå spanar in Anna Nicole i Stockholm 1993. - Foto: Anders Wiklund/SCANPIX
De här bilderna på Beyoncé är sensuella och inte särskilt utmanande.
23 av 26
De här bilderna på Beyoncé är sensuella och inte särskilt utmanande.
Men för en grupp känsliga New York-bor blev bilderna för mycket.
24 av 26
Men för en grupp känsliga New York-bor blev bilderna för mycket.
Varje dag river de ner Beyoncés affischer.
25 av 26
Varje dag river de ner Beyoncés affischer.
Beyoncé för Hennes & Mauritz.
26 av 26
Beyoncé för Hennes & Mauritz.

Bondagesex och rumptävlingar – här är världens hetaste reklam

Från Anna Nicole Smiths Hennes & Mauritz-kampanj som orsakade trafikkaos i Sverige på 90-talet till bondagesex, rumptävlingar och Kate Uptons cheeseburgare. Här är reklamkampanjerna som får oss att se rött.


Pedofilhån, sexleksaker och droger – här är 15 bannlysta musikvideos

Eminem, Robbie Williams, Michael Jackson, Madonna och M.I.A är bara några av de superstjärnor vars musikvideos har blivit bannlysta. Men vilken video är värst? Och varför? Se artisternas bannlysta videos här.  

I april var det premiär för Beyoncés heta bikinibilder för klädkedjan H & M. I kampanjen ser vi Beyoncé, 31, modella kulörta bikinis och hon ska även ha haft ett finger med i designprocessen. 

Men alla är inte lika förtjusta i Beyoncés bikinibilder. På Lower East Side i centrala New York har en väldigt envis grupp invånare tröttnat på de avklädda annonserna. Varje morgon så täcks bilden över eller rivs ner helt, skriver brittiska Daily Mail.

Enligt en källa till kändissajten Perezhilton kan det var en religiös grupp som ligger bakom aktionerna mot Beyoncés affischer. 

Trafikkaos i Sverige

Att stadens invånare lägger märke till underklädeskampanjer är ingen nyhet. 

När den nu avlidna Playboymodellen Anna Nicole Smith poserade i sexiga underkläder för Hennes & Mauritz år 1993 så skapade de stora reklambilderna på Smith till och med trafikkaos, skrev Expressen då. 

Året därpå var Eva Herzigova modell för behåmärket Wonderbra, och frontade den ikoniska kampanjen Hello Boys, som har röstats fram till den mest iögonfallande utomhuskampanjen – någonsin, av Outdoor Media Centre.

Sex, pengar, krig och stress 

Tidningen Daily Mail har även intervjuat forskarna Michelle Chan och Anthony Singhal på University of Alberta. Chan och Singhal har studerat hur människor beter sig i trafiken när de kör förbi reklamskyltar med negativa ord som stress, övergrepp, fängelse och krig. Efter att de hade läst orden så saktade de ner farten. 

För den testgrupp som åkte förbi skyltar med "positiva" ord som pengar, berömmelse, sex och vinst så skedde det motsatta. De ökade farten, skriver Daily Mail.  

Kate Upton – för sexig

Andra kampanjen är helt enkelt bara för sexiga för att visas ute. När Kate Upton åt en hamburgare i en reklamfilm för snabbmatskedjan Carls Jr blev den helt enkelt för sexig för Super Bowl och fick inte visas. När hon året därpå tvättade en Mercedes-Benz i slow motion så kom frågan upp på tapeten än en gång, skriver Radaronline.com.  

Klassens värsting

Det brittiska underklädesmärket Agent Provocateur är kända för mer än sina sexiga underkläder. Deras reklamfilmer har provocerat och engagerat i mer än ett decennium, och flera av deras filmer har blivit helt bannlysta. Och det är ganska lätt att förstå varför. 

I en reklamfilm ser vi kvinnor klädda i minimala underkläder kidnappa en kvinna, i en annan ser vi popstjärnan Kylie Minouge rida på en mekanisk tjur och i en tredje är inslagen av bondagesex, nakna bröst och rumpor något som blev för mycket för britterna att hantera, skriver Mirror.  

Har du koll på de heta kampanjerna? Kolla in bilderna i bildspelet ovan – klicka på pilarna. 

Kylie Minouge för Agent Provocateur:


De senaste nyheterna direkt i din inkorg!