Fredag 14 Maj
Stockholm

H&M retuscherade bort Beyoncés kurvor

Så här ser Beyoncé ut i H&M:s bikinikampanj.
1 av 7
Så här ser Beyoncé ut i H&M:s bikinikampanj. Foto:
Den här bilden har godkänts av Queen B och är inte redigerad.
2 av 7
Den här bilden har godkänts av Queen B och är inte redigerad. Foto:
Så här ser Beyoncé ut i H&M:s bikinikampanj.
3 av 7
Så här ser Beyoncé ut i H&M:s bikinikampanj. Foto:
En talesperson på H&M medger att det förekom diskussioner kring bilderna.
4 av 7
En talesperson på H&M medger att det förekom diskussioner kring bilderna. Foto:
Beyoncé kränger bikinis.
5 av 7
Beyoncé kränger bikinis. Foto:
Vi är glada att stjärnan satte ner foten.
6 av 7
Vi är glada att stjärnan satte ner foten. Foto:
Här visar hon sina kurvor.
7 av 7
Här visar hon sina kurvor. Foto:

Den svenska klädkedjan H&M redigerade bort Beyoncés vackra kurvor i stjärnans bikinikampanj. "Hon blev rasande över hur de behandlat henne".

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Kändisarnas retuschkatastrofer

Ny hudfärg, borttappade kroppsdelar, extrem viktnedgång och gummiarmar? Ja, det låter som en skräckfilm. Men det är bara de värsta Photoshopkatastroferna som drabbat kändisarna. Läs mer och se bilderna här.  

Superstjärnan Beyonce Knowles, 31, är inte bara aktuell med sin världsturné The Mrs. Carter Show. Hon frontar även den svenska klädjätten H&M:s bikinikampanj. 

Beyoncé ska ha haft ett finger med i spelet under designen och plaggen ska vara inspirerade av hennes personliga stil. De heta bilderna på Beyoncé plåtades av Inez van Lamsweerde och Vinoodh Matadin på Bahamas tidigare i år, och bilderna kunde Nyheter24 visa i april. Då lät Beyoncé entusiastisk över samarbetet. 

– Jag har alltid gillat Hennes & Mauritz satsning på roligt och prisvärt mode. Jag älskar vårat samarbeteskoncept som handlade om att utforska kvinnans olika känslor med hjälp av de fyra elementen – eld, vatten, jord och vind, sa Beyoncé då. 

Kurvorna var bortredigerade 

Men nu visar det sig att vägen dit krävde att Beyoncé satte ner foten – rejält. De första bilderna som H&M ville använda i kampanjen var nämligen hårt redigerade, och sångerskans berömda kurvor var nästan helt försvunna. Beyoncé vägrade låta H&M använda så kraftigt redigerade bilder på sig själv, och krävde att de skulle använda andra bilder. 

– När Beyoncé insåg att de hade redigerat bort hennes kurvor så gick hon i taket. Hon är en sann diva och hon blev rasande över hur de behandlat henne, säger en källa till The Sun

"Nöjda med resultatet"

Beyoncé fick som hon ville, och på de bilder som vi idag ser i bikinikampanjen är Beyoncés vackra kurvor intakta och hon har godkänt bilderna. 

En talesperson för H&M medger för The Sun att bilderna diskuterades, och bekräftade att de slutliga bilderna inte har redigerats på samma sätt som de tidigare. 

– Som med alla stora kampanjer så diskuteras bilderna. Både H&M och Beyoncé är väldigt nöjda med det slutliga resultatet, säger han till The Sun. 

Beyoncé för H&M: 


Kommentera
Kopiera länk
Dela