Rihanna kan tjäna stora pengar på att sitta front row på en modevisning. Här ser vi henne med artisten Katy Perry på en visning.
1 av 5
Rihanna kan tjäna stora pengar på att sitta front row på en modevisning. Här ser vi henne med artisten Katy Perry på en visning. - Foto: Abaca / Guignebourg Denis
Beyoncé, här med sin syster Solange, kan även hon tjäna stora summor på att spana in mode från första parkett.
2 av 5
Beyoncé, här med sin syster Solange, kan även hon tjäna stora summor på att spana in mode från första parkett. - Foto: Stella Pictures / Black Sheep
Lily Allen berättade att hon fick kläder för hundra tusentals kronor från Yves Saint Laurent innan hon skulle på en visning.
3 av 5
Lily Allen berättade att hon fick kläder för hundra tusentals kronor från Yves Saint Laurent innan hon skulle på en visning. - Foto: NEWSPIX INTERNATIONAL / Diaz
Rihanna kan tjäna 700 000 kronor – på att sitta i publiken på en visning.
4 av 5
Rihanna kan tjäna 700 000 kronor – på att sitta i publiken på en visning. - Foto: FameFlynet France / BESTIMAGE
470 000 kostar det om du vill att Chloe Sevigny ska sitta längst fram.
5 av 5
470 000 kostar det om du vill att Chloe Sevigny ska sitta längst fram. - Foto: Stella Pictures / Darla Khazei, PacificCoastNews.com

Så mycket tjänar stjärnorna på att sitta front row

Superstjärnorna tjänar stora pengar på att sitta längst fram på modevisningar.


Under modeveckorna ser det minst sagt glamouröst ut med alla superstjärnor som sitter tätt intill varandra på front row. 

Dyra kändisar

Men nu avslöjar den brittiska tidningen The Sun att det är något helt annat som pågår bakom kulisserna. För 700 000 kronor är du garanterad att Beyoncé eller Rihanna sitter på front row. För 470 000 kronor får du istället modefavoriten och skådespelerskan Chloe Sevigny. 

Fick kläder för flera hundra tusen kronor 

Sångerskan Lily Allen berättade år 2007 att hon innan hon satt front row på Yves Saint Laurents visning i Paris så fick hon gå till butikens flaggskeppsbutik och plocka på sig varor för flera hundra tusen kronor. Flera modehus skickar även väskor till supermodeller som Kate Moss och Cara Delevingne. För om någon av de syns med en väska så ökar försäljningen lavinartat, skriver The Sun vidare, via The Telegraph.  

Drömmen för många företag är att synas på kändisarnas och modellernas Instagramkonton, skriver The Telegraph.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!