Pizzerians unika erbjudande: Betala när du dött
"Köp nu, betala när du dör”, så lyder Nya Zeeland-baserade pizzeriakedjan Hell Pizzas slogan, rapporterar UPI.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Pizzeriakedjan Hell Pizza har påbörjat en kampanj som kan för många låta väldigt märklig. Pizzeriakedjan har minst sagt tagit uttrycket "köp nu, betala senare" ett steg längre, skriver tidningen.
Kedjans nya kampanj ”AfterLife pay” har som slogan ”köp nu, betala när du dör”.
Kampanjen innebär att pengarna för de beställda pizzorna kommer inte att dras från kundernas konto förrän de dött.
Behöver skriva det i testamentet
”De utvalda kommer dock behöva ha med ett tillägg i testamentet som tillåter att pizzakostnaden dras efter dödsfallet. Ingen ränta eller övriga kostnader tillkommer och avtalet är juridiskt bindande”, skriver vd:n Ben Cumming på pizzakedjans hemsida.
Företaget uppger att 666 kunder i Nya Zeeland och 666 kunder i Australien kommer att få ta del av erbjudandet.