Pressbyrån håller auktion på Tradera.
Pressbyrån håller auktion på Tradera. - Foto: Pressbyrån & Stella Pictures

Pressbyråns kaxiga drag efter stöldvågen: ”Unik möjlighet”

Pressbyråns reklamaffischer för kanelbullar blev så populära, att folk snodde hem dem. Nu svarar butiken på efterfrågan – genom att sälja de populära planscherna på Tradera.


Inför kanelbullens dag, som infaller den 4 oktober, gjorde Pressbyrån en kampanj som påminde mer om reklam för fransk parfym, än om svenska bullar.

Kampanjen har blivit väldigt populär bland stockholmarna, som börjat sno med sig affischerna hem.

En annan butik som skapat riktigt populära butiker är Lidl. 

Här kan du läsa om de affischer från Lidl som ökade i pris med 250 procent.

Pressbyrån säljer bullaffischer på Tradera 

Nu är kampanjen över, men Pressbyrån rider vidare på vågen och väljer nu att annonsera ut fyra av reklamaffischerna på Tradera.

Så här står det i annonsen: 

"Har du, likt många andra, känt frestelsen av att rycka ned en av Pressbyråns annonser från rulltrappan för att kanske hänga upp hemma? Har du låtit bli fram till nu? Då har vi både bra och dåliga nyheter till dig:

De dåliga nyheterna är att annonserna inte längre finns ute på stan.
De bra nyheterna är att du har en unik möjlighet att lägga vantarna på hela samlingen affischer i en exklusiv inramad specialutgåva."

I skrivande stund har det kommit in 47 bud, och det ledande budet ligger på 2 700 kronor.

Auktionen pågår till den 14 oktober.