Svårt att koncentrera dig på jobbet? Då är du kanske för smart

- 19/01/2016, 11:44
1 av 3

ANDERS WIKLUND / SCANPIX

2 av 3

ANDERS WIKLUND / SCANPIX

3 av 3

Christine Olsson / Christine Olsson/TT

Har du problem med koncentrationen på arbetsplatsen? Det kan ha att göra med din intelligens.

Forskning har visat att intelligenta människor har svårare att koncentrera sig på jobbet och har en förmåga att lättare bli distraherade, skriver Daily Mail.

Med mycket att hålla koll på samtidigt är det lätt att intelligenta personer blir smått förvirrade och prioriteringen blir därför svårare. Ungefär hälften av 10 000 arbetare runt om i världen har svårt att koncentrera sig på sitt arbete.

Smartphones tar upp dubbelt så mycket tid idag
Att vi använder mer teknik har bidragit till att det blir svårare att fokusera. Förra året tog telefonen upp dubbel så mycket tid av anställda på jobbet, jämfört med 2012. De flesta kollar sin epost var tredje minut, skriver Daily Mail.

Bildkälla