Coca-Cola snart även i hälsohyllan?

En ny kampanj med några av dryckens hemliga ingredienser lanseras.


För första gången avslöjas några av Coca-Colas hemliga ingredienser. Och det är Coca-Cola självt som gör avslöjandet i en ny reklamkampanj, rapporterar Dagens Media.

Poängen med reklamen är att framhäva att Coca-Cola varit detsamma sedan 1886. Budskapet är att inga konserveringsmedel eller konstgjorda ämnen ska finnas i drycken, enligt Dagens Media.

–Kommunikationen utgår från att konsumenter världen över blir alltmer intresserade av vad som finns i livsmedel. Därför är det en stor affärsmöjlighet för oss att berätta att vi har använt samma naturliga ingredienser ända sedan Pemberton uppfann drycken, säger Hanna Sjöström, övergripande produktchef för Coca-Cola-produkterna i Sverige till Dagens Media.

Vi får veta att bruna färgen härstammar från karamell och att drycken innehåller vegetabliskt extrakt.

På Coca-Cola säger man sig vara nöjda med kampanjen, som lett till att konsumenter uppfattar Coca-Cola som en mindre konstgjord produkt.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!