Det finska inredningsmärket Iittala ändrar sin ikoniska logga i samband med en varumärkesförnyelse. På sociala medier visar de upp den nya loggan – och många är upprörda.
Tidigare har Iittala-produkter prytts av ett litet klistermärke med en röd prick med ett vitt i på.

Varumärkesförnyelsen syftar till att lyfta fram grunden i Iittalas produktion, enligt Iittalas kreativa chef Janni Vepsäläinen. För Yle berättar han den nya basfärgen, som är ljusgul, efterliknar den glöd som kommer av smält glas som lyser.
Missnöjda kunderna: "Den värsta varumärkesändringen i historien"
På sociala medier är kunderna upprörda. En person på Instagram skriver att "Iittala brukade vara ett starkt och erkänt märke". En annan skriver att "Det här måste vara den värsta varumärkesändringen i historien". Ytterligare en missnöjd kund skriver att den nya loggan ser hemsk ut.


Läs mer nyheter från Nyheter24 här: