Max öppnade år 1968 av Curt Bergfors och är Sveriges näst största hamburgerkedja. Max omsatte 5,4 miljarder kronor och hade 190 stycken restauranger år 2023, enligt deras hemsida.
Max har ett brett sortiment med både hamburgare, sallader, efterrätter och flera veganska alternativ.
Mannen fick fel mat i Drive-in luckan
Under sommaren bestämde sig Christer Krantz, 55, för att besöka en Max-restaurang i Mellansverige. Han gjorde en beställning i Drive-in luckan, men fick fel varor.
Krantz åkte då tillbaka till restaurangen för att meddela misstaget och få med sig rätt mat.
När han skulle lägga upp den felaktiga beställningen på luckans disk gick påsen sönder, på grund av hur den var packad hävdar han i den ARN-anmälan som Nyheter24 tagit del av.
Personalen flippade ur – kastade mat på mannen
Personalen i luckan ska då ha flippat ur och tagit hela påsen med den felaktiga beställningen och kastat in i Krantzs bil och på honom.
I en intervju med Nyheter24 berättar han om händelsen påverkat honom och hans syn på Max.
– Jag kommer aldrig någonsin handla på den restaurangen mer, säger Krantz till Nyheter24 och fortsätter:
– Så här får man bara inte göra och sen inte ens ta ansvar för konsekvenserna är ju helt sjukt. Att chefer tycker detta är okej och inte ersätter är inget annat än en skandal och pinsamt.
Krantzs bil blev helt förstörd och behövde saneras efter händelsen.

Han kontaktade Max Burgers om incidenten, de meddelade att de kunde ersätta honom med 700 kronor.
Krantz ansåg att summan var för liten och har nu gjort en ARN-anmälan då han vill ha ersättning för en helrekond på 3 000 kronor.
Vad ARN:s beslut blir är ännu inte klart.
Max Burgers om händelsen: "Vi beklagar"
När Nyheter24 kommer i kontakt med Max beklagar de händelsen.
"Vi beklagar händelsen, vi har försökt hitta en lösning och hjälpa personen genom att erbjuda en skälig ersättning vilket personen ej har accepterat", skriver de i ett mejl till Nyheter24.