Elektronikjätten Power har öppnat sin flaggskeppsbutik i Barkarby, norr om Stockholm. Öppningen orsakade kaos och redan innan lunch hade butiken sålt elektronik för över fem miljoner kronor.
Power har öppnat sin flaggskeppsbutik i Barkarby, norr om Stockholm. Kedjan investerade 25 miljoner kronor i butiken och hoppas kunna ge kunderna en helt ny butiksupplevelse
Övervåningen i butiken är 1 500 kvadratmeter med teknik och framförallt inriktad på gaming och underhållning.
Under öppningsdagen väntade Power sig högt tryck, och precis så blev det. Under dagen tävlades presentkort ut och influencern Elliot Malhotra vara på plats för att underhålla de köande kunderna.
Redan strax före klockan nio på morgonen hade försäljningen passerat två miljoner kronor och vissa kunder hade köat över ett dygn för att få de bästa varorna, enligt Silje Ensrud, PR- och kommunikationsansvarig för Power Norden.
– Jag har varit här sedan i går morse. Alltså över ett dygn, sa en köande kund till Powers fotograf på plats.
Strax efter klockan tio på morgonen var försäljningen redan uppe i över fem miljoner kronor.
– Vi är förvånade över hur bra smartklockorna säljer. Det är långt fler än vi trodde. Mobiltelefoner säljer bäst. Flera hundra mobiltelefoner såldes de två första timmarna, säger Eddie Hernandez, marknadschef till Nyheter24.