Måndag 14 Jun
Stockholm

Missnöjda kunder fick stryk

Kunden har alltid rätt. Att hålla käft.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

TRELLEBORG. Att gå ut i strejk, maska eller jobba för kollektivavtal är den gamla skolans metoder. Numera är det knytnävarnas solidaritet som gäller för hantverkare.

Åtminstone i Trelleborg.

På annat sätt är det svårt att förklara att två kunder inom loppet av något dygn råkade ut för exakt samma bemötande, i exakt samma stad.

Två misshandlade kunder

Under helgen anmälde två personer att de misshandlats av yrkesmän efter att ha anlitat deras tjänster - och vädrat sitt missnöje, skriver Trelleborgs Allehanda.

En av dem hade lämnat in sin bil på lagning på en bilverkstad och tyckte att det tagit på tok för lång tid att reparera den. När 22-åringen påpekade detta för mekanikern slutade det med att han blev upptryckt mot en lastbil och hotad med spö.

22-åringen har polisanmält händelsen.

Arg rörmokare

Inte nog med det.

Den andra anmälaren tyckte inte att jobbet som VVS-montören utfört höll måttet. När han på fredagen konfronterade sin rörmokare säger han sig också ha blivit upptryckt - i det här fallet mot en vägg. Också han blev hotad.

Ont i bröskorg och huvud

– En annan person ska ha avstyrt det, säger Ann-Christine Sjöbeck, polisens förundersökningsledare till Trelleborgs Allehanda.

Anmälaren säger sig ha lämnat VVS-montören med smärta i bröstkorgen, nacke och huvud.

Kommentera
Kopiera länk
Dela