Så skapar man en viral succé – lär av Volvos vd

Volvos lastvagnars vd Claes Nilsson visar i detta klipp hur man skapar en Youtubesuccé. Hur du gör? Balansera på en lastbil som hänger i en dragkrok 20 meter upp i luften.


En lastbild som dinglar 20 meter över vattnet i en dragkrok, det är Volvos lastvagnars nya reklamkampanj. För att skapa lite extra spänning balanserar deras vd på motorhuven.

– Jag måste erkänna att jag hade fjärilar i magen och jag undrade mer än en gång vad jag gett mig in på. Jag är ingen bergsklättrare och ogillar höjder men jag lovade att göra det här så jag kunde inte direkt backa ur, säger Claes Nilsson angående produktionen.

Stunttricket har uppmärksammats av press över hela världen, däribland Wall Street Journal som skriver att Nilsson stod två timmar på lastbilen som hängdes upp i dragkroken i en avstängd Göteborgs hamn.

Se klippet som fått över en halv miljon visningar på ett dygn:

Volvo har även tidigare jobbat med spektakulära reklamfilmer:

/
VD
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Statsministern kallas till KU om Tidölöner

Ryska kryptoaffärer utreds i väst

USA och Storbritannien utreder misstänkta kryptotransaktioner där värden på motsvarande 210 miljarder kronor gått via en rysk plattform, rapporterar Bloomberg med hänvisning till källor.

Polisen rapporterar om trafikolycka, Ronneby

"Flera personbilar i olycka, Ronneby.", skriver polisen på sin hemsida.

Polisen i Ängelholm rapporterar om trafikolycka

"Husbil och personbil i olycka, E6.", skriver polisen på sin hemsida.

Polisen i Höör rapporterar om trafikolycka

"Två personbilar i olycka, Sätofta.", skriver polisen på sin hemsida.

Höjd BNP-siffra från USA

USA:s bruttonationalprodukt (BNP) ökade med 3,4 procent i fjärde kvartalet i fjol, enligt reviderade siffror från USA:s handelsdepartement.