Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Så skapar man en viral succé – lär av Volvos vd

- 03/09/2013, 08:27
Har fått över en halv miljon visningar på ett dygn.
1 av 4

Har fått över en halv miljon visningar på ett dygn.

Faksimil Youtube

Claes Nilsson är vd för Volvo lastvagnar.
2 av 4

Claes Nilsson är vd för Volvo lastvagnar.

Faksimil Youtube

I reklamfilmen står han på en lastbilshuv.
3 av 4

I reklamfilmen står han på en lastbilshuv.

Faksimil Youtube

Högt upp i luften i Göteborgs hamn.
4 av 4

Högt upp i luften i Göteborgs hamn.

Faksimil Youtube

Volvos lastvagnars vd Claes Nilsson visar i detta klipp hur man skapar en Youtubesuccé. Hur du gör? Balansera på en lastbil som hänger i en dragkrok 20 meter upp i luften.

En lastbild som dinglar 20 meter över vattnet i en dragkrok, det är Volvos lastvagnars nya reklamkampanj. För att skapa lite extra spänning balanserar deras vd på motorhuven.

– Jag måste erkänna att jag hade fjärilar i magen och jag undrade mer än en gång vad jag gett mig in på. Jag är ingen bergsklättrare och ogillar höjder men jag lovade att göra det här så jag kunde inte direkt backa ur, säger Claes Nilsson angående produktionen.

Stunttricket har uppmärksammats av press över hela världen, däribland Wall Street Journal som skriver att Nilsson stod två timmar på lastbilen som hängdes upp i dragkroken i en avstängd Göteborgs hamn.

Se klippet som fått över en halv miljon visningar på ett dygn:

Volvo har även tidigare jobbat med spektakulära reklamfilmer: