Onsdag 26 Jan
Stockholm

Filmen som visar ett steg framåt och tjugo bakåt för jämställdhet

1 av 4
Vad finns det ens att säga...
2 av 4
Vad finns det ens att säga... Foto:
Inte okej.
3 av 4
Inte okej. Foto:
Kampanjen vill verka för det här.
4 av 4
Kampanjen vill verka för det här. Foto:

Du möter det dagligen. Kanske utan att du tänker på det. Men efter den här filmen kan du inte blunda längre.

Kommentera (2)
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Kampanjens hashtaggs

I The representation project ingår två hashtags som går att använda på Twitter för att visa vad du gillar och inte gillar.

#Notbuyingit - kan användas för att visa på att det är en sexistisk reklam gentemot kvinnor.

#mediawelike för nyheter som har en positiv inverkan. Den finns även på Pinterest.

Att kvinnor och män är jämställda borde vara en självklarhet men är som bekant långt ifrån verklighet. 

I det här klippet syns det extra tydligt.

Bakom uppladdningen står "The representation project" som verkar för att avslöja orättvisor som skapats av könsstereotyper och inspirera till förändring. 

I klippet visas först tolv saker som under året varit bra när det gäller att lyfta fram kvinnor. Men sedan går det utför.

Se sakerna som måste ändras – och det snart – här:


Kommentera (2)
Kopiera länk
Dela