Den senaste reklamfilmen från Coca Cola försöker påminna tittaren om att det alltid finns en ljus sida av det mörka. Men vad man ser som positivt och negativt verkar skilja sig en hel del åt beroende på land.
Den uppmärksamme Redditanvändaren Frivilligt la i veckan upp en bild som sammanfattar detta på forumets svenska del. Där visas reklamfilmen upp med hjälp av skärmdumpar från versionerna som visas i Norge, Finland och Sverige.
Norge "vinner allt i vinter-OS"
När vi i Sverige får se en rånare och texten "för varje person som tar från andra..." får norrmännen se en förlorande brottare och texten "för varje gång vi inte är på pallen". Detta följs i Sverige av att hundratusentals ger blod. I Norge visar nästa klipp hur landet "vinner allt i vinter-OS".
En annan skillnad är det avslutande klippet. I Sverige och Norge är det två män som gifter sig – i Finland är det en man och en kvinna. Samkönade äktenskap är ännu inte lagliga i vårt grannland i öst – däremot finns en form av registrerat partnerskap.