Pornhub-besökarna är – inte helt överraskande – emot beslutet av CBS.
Pornhub-besökarna är – inte helt överraskande – emot beslutet av CBS. - Foto: Pornhub.com

Super Bowl nekade porrsajtens reklam

På söndag sänds världens mest värdefulla reklamevent: Super Bowl. Men CBS vägrar att visa Pornhubs bidrag.


De godkända Super Bowl-reklamerna

Nästan 40 företag kommer att få sända reklam under söndagens Super Bowl-sändning. 

Business Insider har sammanställt en omfattande lista över företagen samt vad de kommer att visa.

Den kanske mest omtalade är Mercedes-Benz reklam med Kate Upton – som är betydligt mer utmanande än Pornhubs nekade bidrag. 

Se hela listan här.

Fotbollslagen San Francisco 49ers och Baltimore Ravens gör upp om NFL-titeln på söndag. 

Men det som får 100 miljoner amerikanare att bänka sig framför teven är också alla specialreklamer som visas i samband med sändningen.

Företagen slåss om de åtråvärda 30 sekundersplatserna, som kostar ungefär 27 miljoner kronor styck. En av årets kandidater ska vara Pornhub - som precis som namnet antyder är en porrsajt. Men där satte årets värdkanal CBS - stopp.

"Defensiv inställning"

Enligt ett pressmeddelande från Pornhub ska den familjevänliga tevekanalen ha hänvisat till sin policy att inte marknadsföra pornografiskt material. Porrsajtens vice vd Corey Price kommentar:

– CBS tar sin defensiva inställning till nästa nivå inför söndagens stora match genom att neka vår reklam värd flera miljoner dollar.

– Super Bowl är den heliga graalen för reklam och med tanke på vår starka ställning i USA utvecklade vi en barnvänlig reklam som vi tänkte skulle möta tevekanalens reklamriktlinjer.

Nu har Pornhub lagt upp en omröstning här (lugn, det är ett säkert klick), och närmare 80 procent tycker att CBS borde ta in reklamen. Och man måste nog hålla med om att den är ganska familjevänlig.

Kolla själv nedan. Vad tycker du?

/
/
NFL
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!