Nyheter24
Annons

Kunderna rusar till Gekås i Ullared – varan alla vill ha

Publicerad: 5 nov. 2025, kl. 11:28
Gekås i Ullared och sedlar.
Gekås i Ullared har slagit rekord och haft sin bästa månad i företagets historia. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT/Anders Wiklund/TT/Thomas Johansson/TT

Under oktober gjorde varuhuset Gekås i Ullared sin bästa månad i företagets historia. Försäljningen uppgick till över 890 miljoner kronor i varuhuset, restaurangerna och boendeanläggningen, vilket är en ökning med 11 procent jämfört med föregående år.

Varuhuset hade 125 000 besökare, som tillsammans handlade för över 222 miljoner kronor.

– Det är otroliga siffror som vi givetvis ser till att fira tillsammans med våra fantastiska medarbetare, säger Patrik Levin i ett pressmeddelande.

Foto: Thomas Johansson/TT

Både unga och äldre handlade på Gekås i Ullared

Under höstlovet var trycket extra högt och både unga och äldre passade på att besöka varuhuset.

Annons

– Det är fantastiskt att se så många besökare i alla åldrar i varuhuset. Vi har massor av barn och ungdomar som kommer hit med sina mor- och farföräldrar. För våra kunder handlar en Ullaredsresa självklart om att shoppa, men också om att umgås och göra något roligt tillsammans. Det är helt unikt för Gekås Ullared, säger Levin.

Populära varan alla ville ha

De yngre var extra köpsugna under höstlovsveckan, något Levin ser som ett tecken på att den fysiska handeln trots allt har en stark framtid

– Hos oss är det tydligt att den fysiska shoppingupplevelsen är otroligt uppskattad, inte minst bland de yngre generationerna. Man vill kunna titta, klämma, känna och inspireras på plats. Det handlar inte om att välja bort e-handel, utan om att man vill kombinera de digitala köpen med upplevelser tillsammans med vänner och familj. När varuhuset fylls med barn och ungdomar märks det verkligen att fysisk handel har en stark framtid, säger han i ett pressmeddelande.

Varorna som sålde bäst bland de yngre under höstlovsveckan var kosmetika, leksaker, mode för barn och godis. Godiset var ett riktigt dragplåster och ökade 29 procent i försäljningen, jämfört med föregående år.

Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

Kommentarer

Annons
Annons
Annons