Det svenska möbelvaruhuset är inte bara känt för sina bokhyllor, soffor och köttbullar. Ikea har genom åren blivit ett av världens mest framgångsrika varumärken – inte bara tack vare prisvärd design, utan också för sin förmåga att skapa produkter som väcker känslor.
Och nu har det hänt igen.
TikTok hyllar nya badrocken
Den nya badrocken med det minst sagt udda namnet "Skogssallat" har blivit en oväntad viral succé internationellt. På TikTok sprids nu klipp där användare uppmanar andra att springa till Ikea och köpa den färgglada nyheten.
I en TikTok-video som setts över 516 000 gånger och gillats av 27 000 användare, uppmanar en profil sina följare att skynda till Ikea.
“Ladies run grab a new robe at Ikea”, skriver en TikTok-kreatör, och i kommentarsfältet väller det in reaktioner som:
“Omg I need”
“I got mine! I loooove it”
“Sooooo cute”
.jpg)
Prisvärd och färgstark
Skogssallat finns i två olika färger och kostar 349 kronor. På Ikeas hemsida beskrivs den som:
“Samla energi inför dagen eller njut av en lat kväll i lekfulla ränder och en explosion av färger. Badrocken Skogssallat bjuder dig på en mjuk, skön passform i absorberande bomullsfrotté.”
Det låga priset och den iögonfallande designen är troligen två av anledningarna till att efterfrågan just nu skjuter i höjden.
Kan ta slut snabbt
Med tanke på hur snabbt badrocken sprids i sociala medier är det inte omöjligt att den säljer slut i vissa butiker. För dig som är sugen – skynda medan den fortfarande finns kvar i lager.