För några dagar sedan ställde jag frågan till er huruvida ni tror att Isabella betalar fullpris för sina klänningar från Lili Jahilo, designern som av en händelse har en pop up-butik inne på The Lobby där Löwengrips produkter har fått front row bland alla klänningar.
Nu har jag några fler pusselbitar att presentera för er men håll i hatten, för jag är inte säker på om de alla tillhör samma pussel.
Vi får se vad ni gör av dem helt enkelt…
Jag vill backa tillbaka några steg i den här Blondinbellska pusselfesten, nämligen tillbaka till det HÄR inlägget från den 8 maj 2018.
Då skrev nämligen Isabella ett LÅNGT inlägg där hon ägnar ett helt inlägg till att såga The Lobbyns koncept, någonting man sällan ser på hennes blogg.
Hon kan uttrycka åsikter om andra företag men att ägna ett helt inlägg till att kritisera ett annat företag vet jag inte om jag sett så himla ofta inne hos henne även om många av hennes synpunkter säkert var både bra och korrekta.
Isabellas förra stylist, allt-i-allo och den som sydde ihop allt från den nya plattformen till att Isabella började bära Lili Jahilos klänningar från början var Emma Gullström – ni vet hon som jobbade från arla morgonstund till sena natten (Läs inlägget här) men som fick sluta eftersom – vad jag hört från inblandade personer – hon inte kom överens med en viss höger hand på kontoret.
Hon ska alltså ha offrats till förmån för denne ”hand” och med tanke på att Emma försvann utan någon förklaring så kan man kanske anta att det inte skedde på de bästa av termer.
Men det var alltså Emma som sydde ihop samarbetet med Lili Jahilo som nu har en pop up-butik i The Lobby – som Isabella sågade efter att Emma helt plötsligt slutat arbeta hos henne.
Vem är affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter som äger The Lobby och den som sytt ihop det här konceptet?
Jo, en Annelie Gullström.
Och vem är Annelie Gullström kan man undra då?
Det är ingen mindre än Emma Gullströms mamma.
Kan man återigen kanske anta att Emma gärna ville att Isabella skulle besöka mammans nyaste och originella koncept för att det skulle få en knuff framåt, men att Isabella av någon outgrundlig anledning sågade det istället efter sitt besök?
Kanske kan man även anta att det är Emmas kontakter med Lili Jahilo som gör att designern valt just The Lobby att ha sin pop up-store där?
Det kan ju knappast ha varit efter rekommendation från Isabella med tanke på hur illa hon tyckte om konceptet.
Nu när hennes egna produkter finns tillgängliga där så länkas det dock hej vilt och marknadsförs – så klart helt utan reklammarkering – och inte ett ord nämns om det dåligt koncept som hon tidigare ansåg The Lobby vara.
Hmmm…
Här ligger det en uggla som får kläder begraven!
Vad gör ni med den här informationen?
Kan det ligga någonting i det eller är jag i vanlig ordning bara en enkel konspirationsteoretiker ute på hal is och snubbeltråd?