En snabb fråga om halloweenreaktioner på Instagram

Jag har fuderat på det här ett tag, efter att jag såg Kendall Jenners halloweenkostym på Instagram och måste ställa frågan till er.

Folk – primärt amerikaner – blev mäkta upprörda över att en av världens största influencers, Kendall Jenner klädde ut sig till cowgirl Jessie från Toy Story och anklagade henne för att ha förstört deras barndomsminnen eftersom hon sexualiserat den tecknade karaktären.
Detta är samma människor som inte ser några som helst problem med att kvinnor klär ut sig till ”sexy baby” år efter år på Halloween – komplett med en napp som de går runt och suger på – och men när det kommer till en fiktiv karaktär från en tecknad film – då har det gått för långt? 

Margaux Dietz bemöter kritiken

Vad tycker ni om hennes inlägg?


Eftersom det varit lite mycket Margaux idag så kommer det ett inlägg till, före Öppet Spår. ?

Vad säger lagen om det Margaux Dietz gjort?

Så här skriver @juridikbanken på Instagram. 
Det är en hel del att ta ställning till, men samtidigt…Bara för att någonting inte är olagligt, så betyder det inte att det inte är en olämplig, oförsvarbar och kort och gott vidrig sak att göra.
Och oavsett vilket så börjar Margauxs kompakta tystnad vad gäller sin video te sig mer än problematisk. Eller vad tycker ni?

Tack för tips! 

”Fångad av tjejsnuset”

I det här inlägget skrev jag om Alexandra Nilsson och hur hon kritiserat influencers som gör reklam för ”vitt snus” som om det vore godis.
Amanda Schulman gjorde bland annat reklam för företaget Zyns vita snus, och rekommenderade olika drinkar som passade bra ihop med de olika smakerna.
Den här dokumentären från SVT är så så viktig, eftersom många unga tjejer inte ser vitt snus som SNUS!
Eller som tobak!
Dessa tjejer skulle aldrig – precis som Fanna Ndow Norrby säger i dokumentären – lägga in en brun snusprilla, men vitt snus går alldeles utmärkt eftersom det inte ”känns” som snus.

Du hittar dokuemntären HÄR på Svt Play om du vill se den.