Byta reklam mot reklam?

När Hugo och Paula knöt hymens band 2018 så gjordes detta bland annat i reklamsamarbete med Guldfynd.
De stod för vigselringarna och så här skrev Paula då på sin blogg:

Något annat som påminner är mina vigselringar. Är så fruktansvärt nöjd över ringarna och kommer bära dom med stolthet och kärlek livet ut. Ringarna är enkla och ståtliga, precis så som jag ville ha dom.

Nu, fyra år senare, gör Paula reklam på bloggen för sin nya vigselring som kommer från ett helt annat företag – GemArts.

Minns ni i vintras när jag luftade mina tankar kring att byta vigselring?
[…] Där och då i december trodde jag aldrig att jag skulle förverkliga min dröm och skapa en egen vigselring redan till våren. Det hade såklart aldrig gått utan GemArts hjälp och jag är så så glad över att just våra vägar korsades.

Det är inget konstigt i att byta ut sin vigselring mot en annan, särskilt som man förmodligen är en smula begränsad vad gäller utbud när ringarna är del av köpt reklam – trots att Paula då skrev ”Är så fruktansvärt nöjd över ringarna och kommer bära dom med stolthet och kärlek livet ut.”
För alla kan ändra sig, eller hur?

Som tur väl är så är även Paulas nya ring del av ett reklaminlägg så hon slipper betala även för detta smycke. Troligtvis kommer hon inte vilja ha den här ringen ”livet ut”, så är du ett företag som gör vigselringar och är ute efter influencerexponering – hör av dig till Paula om fyra, fem år så finns det kanske en öppning där?
Så här avslutar Paula sitt inlägg:

Tack, tack, tack till Kristina och Lisa på GemArt. Tack för er förmåga att lyssna in och förstå. Tack för er tid och er noggrannhet. Tack för era råd och proffsighet.’

Och TACK för att ni ville byta hela eller delar av den här ringen mot exponering på min blogg så jag slapp betala fullpris för den? 😉
Eller?

Jag undrar vad förmånsskatten är för en ring av den här kalibern?
Någon juvelkunnig person som vågar sig på en gissning?

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Nygammal trend tillbaka?

90-talet är på väg med skrikande hastighet och jag är långt ifrån redo för det.
It’s tooooo soon man…
Jag är inte redo för en trend som jag inte ens hunnit återhämta mig från att själv ha burit i en tid då det till och med fanns digitalkameror och jag såg ut som en parodi på mitt 90-taliga jag. (Bildbevis finns om någon önskar)
Hualigen!!!

Men om vi lämnar små, smala solglasögon, psykadeliska mönster och annat ”Euphoria-inspirerat” mode så verkar även hårringarna vara tillbaka – trots att de inte riktigt har lika många år på nacken. 
I alla fall om man ska tro exempelvis Fanny Lyckman, som använder sig av örhängen från H&M.
Jag är inte sålt på den lösningen eftersom det syns ganska så tydligt att det är just örhängen.
Men om vi bortser från det…
Vad väljer ni helst?
”Euphoria-kläder” eller hårringar?
Båda? Inget?

Så här tycker jag det ska se ut om man ska ha rings in da hair:

En break up-song till Hanna Friberg

Hanna Friberg blev dumpad av en kille som även varit otrogen mot henne.
Nu har en av hennes och Lojsans poddlyssnare skrivit en låt om alltsammans, som det utspelade sig när det begav sig.
Här ovan kan ni höra ett smakprov på den.
Låten i sin helhet hittar ni i deras senaste poddavsnitt ”Direkt från Spanien och bastun”.

Ur smärta kommer de allra bästa låtarna, det är sen gammalt. 
Fråga bara Taylor Swift, Alanis Morissette, Adele, Melissa Horn eller Sarah Dawn Finer om du inte tror mig.