Patrik Sjöberg inväntar utgivningsbevis, samtidigt som han riskerar att kickas från Instagram

HEADS UP!
Avklädda bilder längre ner – om du sitter på jobbet exempelvis. 😉

Instagram anser att Patrik Sjöberg brutit mot plattformens regler tillräckligt många gånger, att han nu riskerar att förlora sitt konto. 
Han anklagas för att syssla med uppvigling och våld, och hans konto på Facebook (som även äger Instagram) är sedan tidigare redan avstängt.
Avslutningsvis skriver han att de nu väntar på sitt utgivningsbevis till Dumpen.se och att det sen blir det åka av. Att det inte är ett hot, utan är ett löfte!

Jag håller inte med Patrik Sjöberg i allt han tycker, tänker och publicerar, men det betyder inte att jag inte kan ställa mig frågande till Instagram och Facebooks något ambivalenta inställning till vad för innehåll de tillåter, respektive inte tillåter på sina plattformar. 
Ta som ett exempel Patrik Sjöbergs poster om den merch som tagits fram, på vilken det står ”Kill/Hunt your local pedophile”. Jag gissar att detta är vad Instagram klassar som uppvigling, och uppvigling är så klart inte så bra.
Frågan är väl om det är så pass mycket värre än andra konton med rätt så tveksamt innehåll, som Instagram utan problem släpper igenom? Ska man hålla på så här och hota med att ta ner bilder och konton till höger och vänster så kan man väl i alla fall försöka hålla någon typ av konsekvent linje?
Eller behövs inte det? Kan det vara så att Instagram och Facebook uteslutande går på vad folk anmäler och inte nödvändigtvis på innehållet i sig?

Här kommer några slumpmässigt valda exempel från Instagram som inte tagits ner:

Ska man ta bort det ena så bör man väl ta bort det andra också, tänker jag.
Eller inget av det? Jag är själv ganska obrydd om bröstvårtor och annat,  tycker ändå att de bör ha någon form av konsekvent linje här.

Vad tycker du?

 

Nu blir det bebis!!!

Vem vet?
När det här inlägget publiceras så kanske bebisen redan finns här på utsidan?
Jag vet inte hur snabbt det kan gå, men eftersom Ellinor Bjurström blev igångsatt vid 14.30, och det här publicerades kl 15 så skulle det tekniskt sett kunna gå? Eller?

Jäklar vilken baby boom det är just nu i Influencer-land.
Så detta är alltså vad de alla roade sig med i brist på resor till turkosa hav och sponsrade surfställen i höstas?
Helt rätt!
Det här måste väl ändå vara en av alla influencer-aktiviteter som har minst påverkan på miljön – alla fall när den utförs.
Själva barnskaffandet är i sig en riktig miljöbov, men man får vara glad över det lilla. 😉


Hela 58,6 ton koldioxid kan besparas varje år genom att avstå från att skaffa ett ytterligare barn, baserat på beräkningar om framtida ättlingars utsläpp utifrån dagens konsumtionsmönster. Beräkningarna gäller även för den rikare delen av världen. Ett barn i USA släpper ut cirka 160 gånger mer jämfört med ett barn i Bangladesh, enligt en forskningsrapport som publicerades vid Lunds universitet år 2017.

Hannah och Amanda säljer Perfect Day Media

Hannah Widell och Amanda Schulman har alltså sålt sitt poddföretag ”Perfect Day Media” till Pop House Entertainment, som bland annat ägs av Björn Ulvaeus. Systrarna kommer dock stanna kvar på företaget och satsningen för att bli marknadsledande i Europa.

En satsning på skönhetssalonger slutade 2019 i en konkurs för bolag i koncernen men förra året vände det för Perfect day Media.

Omsättningen landade 2020 på 44,4 miljoner kronor med ett litet plusresultat. Det kan jämföras med en förlust på hela 42 miljoner året innan, skriver Breakit.

Vad summan för affären landat på framgår än så länge inte, men vilket sätt att trampa igång efter semestern, eller vad säger ni? ?

Antonija Mandir delar flyghistorier

Influencerna är igång igen och reser som aldrig förr, och vad passar då bättre än några anonyma anekdoter från folk som jobbar på flygplan.

Min absoluta favorit är flygvärden/värdinnan som fick piloten att vända om och leverera en kvinna till säpo.
Bye Karen! ??

Folk alltså…