Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli sattes på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Inbrottsförsök och Isabellas nya ”Panic room”

Jag har varit så trött idag. För vårt inbrottslarm gick inatt så mitt i natten kom det hit väktare och gick runt huset. Super-obehagligt. Larmet hade gått från en av våra altandörrar. Dock blev det aldrig något inbrott. På grund av allt jag har varit med om kan vi stänga till så att hela övervåningen med alla sovrum blir som ett panic room. Jag ordnade med det när jag flyttade hit, jag bodde ju själv med barnen då. Att vi är trygga på övervåningen gjorde att det inte blev lika läskigt  när vi väntade på larmföretaget. Nu förstärks dock huset ytterligare efter nattens händelse. Det är lika bra. // Isabella Löwengrip

I sitt förra hus så kunde Isabella Löwengrip låsa in sig i klädkammaren för att skydda sig mot inkräktare och nu verkar hon ha hela övervåningen som ett Panic room.
Efter att Isabella berättat om sitt säkra rum i Skavlan så skrev faktiskt tidningen Byggnadsarbetaren om det och hur man gör för att rent praktiskt bygga ett säkert rum och vad det innebär.
Jag hittade artikeln nu, när jag googlade på ”panic room hemma”. 🙂

Isabella har ju haft en och annan oinbjuden gäst som klampat omkring runt hennes hus likt en influencers på en havreåker, så jag förstår att hon fortfarande inte känner sig helt trygg.
Hon borde skaffa sig en egen Selma.
Där har ni någon som tar jobbet som familjens vakthund på största allvar, även när hon ligger och sover under täcket. Och det egentligen inte finns någonting alls att skälla på. 🙂
Men hellre en gång för mycket, än en för lite.
Så resonerar i alla fall jag och känner mig trygg med det.
Voff.

Airtours försöker locka resenärer med självmordsstatistik

Bild 1: Airtours presentation på Instagram: ”Hej, välkommen till Airtours. Här postar vi inspiration och LOLz för alla med semesterlängtan.”

Bild 2: Frågesport om Grekland: Självmord är mycket ovanligt i Grekland? Sant eller falskt?

Bild 3: Sant! Inget land har i Europa har så få självmord som Grekland. I genomsnitt begår 5 av 100 000 greker självmord varje år. Det är hälften av genomsnittet i världen.

Det avgjorde saken, jag ska genast boka en resa till Grekland med Airtours.
Tusen tack för inspo! ??‍♀️?

Så här kommenterade Airtours det hela:

Svaret var positivt men ändå kanske inte helt lämplig fråga. Ibland blir vi lite väl kreativa. Frågan är borttagen från quizet. Mvh Airtours

#kavlaupp


Ett stort gäng kända svenskar frontar nu en kampanj som uppmanar människor att ”kavla upp” – alltså att vaccinera sig.
Camilla Läckberg, Anitha Clemence och Jonas Gardell är bara några av namnen som ställt upp – och helt utan arvode enligt en kommentar under Läckbergs inlägg.

Jag kommer definitivt kavla upp och vaccinera mig så fort jag får!!!
Det är en självklarhet för mig.

………………………………………………………………………………

Men vem vore jag om jag inte passade på att slänga in en liten minilektion i marknadsföringslagen här?
Om ni tittar på den här kampanjen så är den inte kommersiell. Hade den varit det så hade vi sett ett produkt eller företagsnamn lyftas upp, men det gör vi inte.
Man uppmanar helt sonika människor att vaccinera sig, och inte förrän man promotar ett vaccin med namn så blir inlägget kommersiellt och det är först DÅ som inlägget behöver reklamidenitieras.

Så även OM alla dessa kändisar fått betalt för att ställa upp så hade de inte behövt markera inlägget som reklam.
Samma sak gäller reklam för politiska partier eller åsikter, som inte heller är kommersiellt.
Mer om detta kan ni läsa om HÄR.

Slut på lektion.
Nu är det fri lek.