Nailed it ännu mer!!

Bildkälla: Jessica Lagergren Instastory

Jessica Lagergren har försökt imitera Elsa Hosks tropiska nakenbild med turkost hav i bakgrunden, och skriver själv att hon nailade den, bortsett från det tropiska havet i bakgrunden.
Inga problem, tänkte Bloggbevaknings egen fixarstjärna – jag alltså – och satte alla mina skills på prov för att ge henne precis den bakgrund som hennes ansträngning med att posera naken i snålblåst förtjänar. Bilden längst till höger är en ”behind the scenes” som Angelica filmat.

Anyways…
Här har ni Jessica Lagergrens bild, med tropisk havsbakgrund och allt!

Tadaaaaaaa!!!

Vad säger ni om det här ”nailandet”? 
Går knappt att urskilja min redigering, eller hur. 😉

Mode mode mode

Är skon här under den lite mer bekväma ”klonkis-versionen” av låne-skon från Bottega Veneta via Image Group Official som Ebba Kleberg Von Sydow har på sig?
Jag kan riktigt känna hälen sladda fram och tillbaka över den där lilla klacken, efter några timmars (eller minuters, beroende på vem du frågar) dans i solnedgången på Mykonos.

Kängor med liten väska på har varit hösten och vinterns trend bland vissa influencers. 
Victoria Törnegren har publicerat den här bilden på Instagram och även Nicole Falciani bar ett par liknande i Paradise Hotels råttfälleceremoni.
Nu vankas sommaren – igen. Kan detta vara sommarversionen av dessa väsk-boots?
Sandaler med en liten, liten, liten väska som ett komplement kanske, till den lilla, lilla, lilla väskan från Jacquemus?

Har man lyckats som designer när ens signaturdesign finns att köpa som piratkopia på AliExpress?
För visst är det Totemes baddräkt som kopieras här under?
Kanske vet Johanna Engberg på Petite Olivia? Hennes diadem kopieras ju HEJ VILT i Kina! 😉

Är du modig med mode?

Följer Camilla Läckberg och Lively Wines verkligen alkohollagen?

Camilla Läckberg har släppt tre stycken dunkar vin tillsammans med Lively Wines, som hon nu skickar ut i marknadsföringssyfte till människor, som glatt visar upp dem och det medföljande meddelandet på sina sociala medier.
På de kort jag sett har det stått följande text:

Hej XXX
Här kommer mitt nya vin, Miss Rosé, en rosédröm som går i uppfyllelse!
Det är ett friskt, bärigt rosé som kan avnjuta i vårsolen.
Kram Camilla

Vad säger egentligen lagen om marknadsföring av alkohol?
Vad får man och vad får man inte göra?
Camilla Läckberg, tillsammans med ett etablerat vinföretag – nog borde de ha koll?
Ska vi ta och kika lite på vad lagen säger och hur väl den här marknadsföringen är i enlighet med den?
Jag presenterar informationen för er så får vi se vad ni tycker.

Från Konsumentverkets infosida om marknadsföring av alkohol – kapitel 7 i alkohollagen:
När du marknadsför alkoholdrycker ska din marknadsföring inriktas på att lämna neutral och saklig information om produkten.
Marknadsföringen får inte uppmana till användning eller syfta till att väcka särskild uppmärksamhet.

1. Vid all marknadsföring av alkoholdryck ska du iaktta särskild måttfullhet.
Särskild måttfullhet innebär bland annat att marknadsföring inte får vara uppsökande, påträngande eller uppmana till bruk av alkohol. Måttfullhetskravet gäller för alla aspekter av marknadsföringen – hur den är utformad, var marknadsföringen finns och hur den kommuniceras.

Att skicka ett bud att leverera en dunk vin till en person?
Skulle ni säga att det är uppsökande?

Att skriva att det här är ett vin som du kan avnjuta i vårsolen?
Skulle ni säga att det är att uppmana till bruk av alkohol?

2. Förskönande beskrivningar av alkoholdrycken eller dess smak, som exempelvis innehåller värdeomdömen, anspelningar på högtider/årstider eller särskilda stämningar bör normalt undvikas.

Att skriva att det här är en rosédröm som går i uppfyllelse och som du kan avnjuta i vårsolen?
Anspelar det på högtider/årstider eller särskilda stämningar?

3. Otillåtna säljmetoder
Nedan lämnas exempel på sådana säljmetoder som i de flesta fall inte anses förenliga med kravet på särskild måttfullhet.
Att lämna alkoholdrycker som gåva är en otillåten säljmetod, däremot får arbetsprover lämnas till den som är tillståndshavare.

Är en treliters dunk med vin, att anse som ett varuprov?

………………………………………………………………………………………

Så…
Men utgångspunkt i den information som jag sammanställt och som kommer direkt från Konsumentverkets sida om marknadsföring av just alkohol – kapitel 7 i alkohollagen

Tycker ni att Camilla Läckbergs och Lively Wines marknadsföring av sina vindunkar följer lagen eller bryter mot den?
Någon tycker kanske att en dunk är en alldeles ypperlig mängd vin för ett varuprov, vad vet jag?
Det hade säkerligen jag tyckt för typ fem år sedan. ????

Lively Wines skriver i en kommentar till mig att de är juridiskt ansvarige för och står som avsändare av utskicket, inte Camilla Läckberg, och menar att de följer alkohollagens kapitel 7. 

Influencern Robin ”Stilrobin” Fröström har avlidit, 30 år gammal

Under en hjärnoperation förra onsdagen tillstötte komplikationer och trots att läkarna gjorde allt för att rädda honom, var vi tvungna att släppa taget om vår älskade Robin Sebastian på fredag eftermiddag.
Vi och resten av världen har förlorat en fantastisk person, varm, begåvad, rolig, vacker och så älskad.
[…]

Vår familj är ofullständig utan Robin Sebastian, men han kommer aldrig riktigt att lämna oss, han kommer fortfarande att leva i våra hjärtan och sinnen, och genom oss kommer hans minne och arv att vara med oss resten av våra liv.

Så skriver familjen i ett uttalande på Robin Fröströms Instagram efter att han avlidit till följd av en hjärnoperation.
Robin, en influencer som länge kallades för ”Stilrobin” på sin blogg med samma namn, och grundare av företaget Love For C/O, hade 234 000 följare på Instagram när han avled och under inlägget är det många kollegor som lämnat kommentarer där de uttrycker sin sorg och bestörtning, samtidigt som de skickar kärlek och styrka till Robins nära och kära.

Robin Fröström blev 30 år gammal.