Bianca Ingrosso och Caia Cosmetics fyller påskägg åt Ellas Hjältar

https://www.facebook.com/ellashjaltar/posts/794741037800875

Bianca Ingrosso är sedan länge en av ambassadörerna till stiftelsen Ellas Hjältar som grundades 2016 av Catja Karlberg och som uppfyller svårt sjuka barns önskedrömmar.
Nu delar stiftelsen på Facebook att de fått hjälp av Bianca och Caia Cosmetics att fylla påskägg till barn och ungdomar som kanske ligger inne under högtider och inte kan fira dem som vanligt.

Ett jättefint initiativ av både Bianca och Caia som förtjänar att lyftas fram istället för att bara fokusera på negativitet.
Jag har fått feedback om det som jag tagit till mig och tänker anstränga mig lite extra för att försöka hitta positiva saker att skriva om här inne och på Bloggbevaknings Instagram.

Tack för tips!

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli sattes på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Triss i Instagram

Benjamin Ingrosso får ett eget mat, musik och stökprogram på tv4.
Tror ni han kommer köra påklätt eller Plura-style?
Är det förresten någon som vet ifall Plura någonsin stekte bacon i Pluras kök, med bar överkropp?

Vi fortsätter med mera bar överkropp med det här inlägget från Ben Mitkus.
Han rekommenderar ”Iceman Hof-metoden” vilket framstår som ren tortyr i mina ögon, men Ben menar att han blivit mer fokuserad, mindre tankspridd, har mer energi, får bättre sömn, bättre återhämtning, att medvetet ha kontroll över min kropp som när det t.ex kommer till kyla, fryser jag inte lika lätt, har mindre stress av tilltaget.
Mja, jag tror jag börjar min livsförändring på ett lite mer skonsamt sätt – kanske med en ansiktsmask gjord på kylskåpskall sperma? 
Vad tror ni?
Team Isbad eller Team Spermafejs?

Här blir det en triss i trissen.

Den här veckan är det nämligen dags för Charlotte Perelli, Emil Assergård och Klara Hammarström att kliva upp på scenen i Melodifestivalens tredje deltävling. Det här gången sänds tävlingen från Stockholm, till skillnad från de två tidigare veckorna där man sänt från både Stockholm och…Stockholm.

Charlotte Perrelli tävlar med låten ”Still young” som är skriven av Thomas G:son, Bobby Ljunggren, Erik Bernholm och Charlie Gustavsson.

Emil Assergård kommer bjuda på låten ”Om allting skiter sig” som är skriven av artisten själv, Jimmy Jansson, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov och Johanna Wrethov med Linda-Marie Nilsson som största supporter gissar jag.

Slutligen i den här fluns-trion så har vi Klara Hammarström och låten Beat of broken hearts.
Den är skriven av David Kreuger, Fredrik Kempe, Niklas Carson Mattson och Andreas Wijk.

Redan nu vet jag att jag kommer sakna Anis Don Demina och Oscar Zia som programledare, för den duon gjorde fan i mej SUCCE!!!!!
Men okej, Christer Björkman och Timbaktu får väl funka, de också… 😉
Oscar och Anis får köra en livesändning samtidigt på Instagram som ett komplement, visst visst?

Petite Olivia och de egendesignade diademen

Ni som hängt med ett tag här inne på Bloggbevakning vet att det då och då dyker upp konton och profiler som påstår sig ha designat eller tagit fram diverse egna accessoarer för håret, så som hårspännen och diadem, och som sedan – som av en slump – alltid går att hitta på Aliexpress/Alibaba. (en stor återförsäljare från Kina)
Nu är det dags igen för ett företag, vars ” egendesignade” produkter och bilder går att hitta på den kinesiska sidan.

Företaget ”Petite Olivia” säljer rosetter och diadem som enligt deras hemsida ska vara skapade av Johanna Engberg.
Diademen började säljas i november 2020 medan de funnits på Aliexpress/Alibaba långt före det.
Efter att ha arbetat med den här typen av frågor i flera år så har jag blivit ganska bra på att navigera en sida som Aliexpress/Alibaba och kunde, efter bara några minuter, inte bara hitta flera av Petite Olivias diadem där utan även bilderna som Petite Olivia använder sig av.
Originalbilderna finns alltså på Aliexpress/Alibaba, och retuscherade varianter av dem på Petite Olivias hemsida.
Varför skulle originalbilden finnas på Aliexpress/Alibaba om produkterna är designade av Petite Olivias designer Johanna Engström och det som finns på Aliexpress/Alibaba är kopior?

Jag ställde frågan, om huruvida diademen som säljs var en egen design, till Petite Olivias kundtjänst som bestod av ett mobilnummer, och här nedan kan ni läsa konversationen som följde i sin helhet.

Hej Camilla, ursäkta sen återkoppling. Enormt tryck just nu inför alla hjärtans dag. Petite Olivia är ett varumärke med över 500 handgjorda styles i sortimentet. Jag tar själv fram kollektionen och i mars är vi extra stolta över att vi tar fram en stor kollektion med produktion i Sverige. Flera av våra diadem tillverkas i Sverige, och dem gör jag själv. Medan sedan har vi produktion i Italien och Kina. Vill du ha produktionsland eller info om något specifikt diadem så säg till. Mvh Petite Olivia / Johanna Engberg Hej, tack för svar. Har du någon förklaring till varför många av diademen går att hitta på Aliexpress med samma bilder som du har på din hemsida, på Ali är de dock oretuscherade vilken betyder att de är originalet? Jag är fullt medveten att du älskar att söka fel på människor och företag i och med den site du har. Petite Olivia har egen fotograf på våra styles. Vi äger rättigheterna på samtliga våra bilder. Vi har inga kopplingar till AliExpress. Vi har som många andra varumärken de senaste året enorma problem med att våra egna styles / våra påsar med vår logga på / bilder kopieras. Och Petite Olivia är fullt medvetna att våra designs finns kopierade i länder som Kina som är en av våra största återförsäljande marknader just nu. Tillsammans med Babyshop kommer vi stärka vår position i Kina ännu starkare under år 2021z Vi har tagit in en person som kommer arbeta med att stärka det jobb vi gör med hållbar produktion och vi kommer se till att patent skydda styles som skapas from nu. // Johanna Men det förklarar ju inte varför originalbilderna finns på Ali och varför ni använder retuscherade versioner av dem? // Camilla Vore super tacksam om du kan skicka alla länkar, så förenklar du mitt jobb ?. Lyxigt att slippa lägga tid på det Maila till johanna@petiteolivia.com // Johanna De diadem som du menar att ni har designat finns i hundratals olika butiker på Aliexpress och Alibaba. Och har funnits i flera år. Hej igen, vill bara dubbelkolla om du har någon sista kommentar eller förklaring till varför originalbilderna finns på Ali om det är ni som äger rättigheterna till dem samt använder retuscherade versioner av dem på er hemsida? Med vänlig hälsning, Camilla Det är ett jättestort problem i modeindustrin, tex Ia Bon har samma problem och flera andra diadem märken. Även varumärken som Juicy Couture, Marc Jacobs. Allt jag säljer är produktutvecklat, granskat och anpassat till mina kunder. Hur många kopior finns det inte av Elflugan idag? Bra att du tar upp diskussionen med kopior. Vi kommer jobba med patent på alla framtida styles. Skicka citaten, innan du väljer att publicera. Lycka till med artikeln! // Johanna Men varför använder ni retuscherade bilder av originalen på Ali? // Camilla För att jag ej var nöjd med originalen, som jag äger rättigheterna till. Petite Olivia har skapat håraccessoarer i 9 år!!!!! // Johanna

Så först heter det att:

Jag tar själv fram kollektionen.
Petite Olivia har egen fotograf på våra styles.

Vi äger rättigheterna på samtliga våra bilder.
Vi har inga kopplingar till AliExpress.

Och sedan, när jag påpekar att Petite Olivia använder retuscherade versioner av bilder som finns på AliExpress så ändrades det plötsligt till:

För att jag ej var nöjd med originalen, som jag äger rättigheterna till.
Petite Olivia har skapat håraccessoarer i 9 år!!!!!

Johanna Engström på Petite Olivia var alltså så missnöjd med bilderna hennes egen fotograf tagit, att hon satte sig för att leta upp kopior på Aliexpress/Alibaba, av de diadem hon själv ska ha designat, för att sedan spara ner dem och använda dessa på sin hemsida och Instagramkonto?
Ibland rakt av och ibland med en ganska dåligt retuschering – som ni kan se här ovan.
Företaget har, enligt Johanna, inga kopplingar till AliExpress, och ändå är det deras bilder som används, snarare än att ta nya, om de första inte höll måttet?

Låter det rimligt?

Jag har med två exempel i mitt inlägg, men majoriteten av Petite Olivias diadem går att hitta med en enkel sökning på Aliexpress/Alibaba, men jag tror ni fattar konceptet ändå. 😉