Paow menar att hon opererat sig lycklig…

Kommentarerna under Paows inlägg om hennes pojkväns (eller ex?) otrohet är inte direkt sympatiska eller positiva, utan hon får rejält med kritik efter att återigen ha öst galla över tjejen som pojkvännen Mattias ska ha varit otrogen med.
Återigen uttrycker hon sig kränkande om tjejens utseende och Paow verkar faktiskt helt besatt av utseenden, både sitt eget med framför allt den här tjejens. Det verkar brinna i huvudet när Paow ska försöka få ihop snygghetsbarometerna där snyggast tjej vinner och ingen ligger med en tjej vars namn står betydligt längre ner på listan. Som givetvis är författad av Paow själv.
Det är så tragiskt att Paow tror att så länge man är snygg så behöver man inte ha någonting annat att komma med. Att utseendet är det enda som räknas, och så länge man är snygg så duger man, inte annars.

Ta bara den här bilden här nedan. 
Paow verkar på riktigt tro att hon opererat sig lycklig och uppmanar sina följare att göra samma sak om de har någonting de är missnöjda med på sin kropp.

Jag tror dessvärre att Paow bara kommer hitta nya saker att störa sig på vad gäller sitt utseende och sin kropp.
Att hon kommer komma till en punkt där hon känner sig nöjd ser jag som helt uteslutet, särskilt om hon fortsätter gå runt och tro att otrohet enbart har med utseende att göra, och att hennes utseende är det enda som hon har att erbjuda i en kärleksrelation.

Med tanke på det inlägg som publicerades i morse kl 09 så hoppas jag verkligen att Paow tänkt igenom sina operationer och medföljande risker, både en och två gånger, för det KAN gå riktigt illa. Klicka här för att komma till det inlägget.

 

Paow säger att hon opererat sig lycklig och uppmanar sina följare att spara pengar och också operera allt de är missnöjda med.

Jacob Liebermanns hårda kritik mot Margaux Dietz

Äntligen en förälder som sätter ner foten mot den skenande exponering och exploatering som barn till influencers konstant utsätts för på sina föräldrars plattformar.
Jag har tidigare skrivit om JUST det som Jacob tar upp i sitt inlägg – nämligen det där att barnen blir igenkända överallt, utan att egentligen förstå varför.

Vissa kommentarer under Jacobs inlägg handlar om att han borde tagit det här privat med Margaux istället för att använda sig av sociala medier, men jag kan tänka mig att han säkerligen försökt diskutera det här med henne, både en och två gånger, med tanke på hur starkt han uttrycler sig i sitt inlägg. 
Jag tycker på ett sätt att det är bra att diskussionen sker offentligt eftersom det här berör ett problem som är så mycket större än en enskild influencers val att använda sitt barn lite som en dresserad cirkus-apa, eller Pavlos hundar om du så vill, men istället för att dregla så börjar han istället spexa så fort han ser en kamera.
Jag har även sett videoklipp på när Arnold regisseras av sin mormor att säga vissa saker som ”gör sig bra på film” och där hon mimat samma ord som Arnold säger, samtidigt med honom.

Jag tycker det är högst problematiskt att barn utnyttjas på det här viset av influerande föräldrar, och applåderar Jacob för att så kraftigt sätta ner foten mot att sonen exploateras på det här viset av sin mamma.
Förhoppningsvis kan Jacobs inlägg få fler föräldrar i samma sits, alltså partners till influencers som använder det gemensamma barnet på sina plattformar, att tänka till kring vad det egentligen är som pågår och hur det kan tänkas komma att påverka barnet i framtiden.

Hatten av, Jacob!

 

Barn, märkeskläder och blåvita Nikeskor från förr

Bild på tröja från Gant
Bildkälla

Hans favoritpresent var ett schackspel och en tröja från Gant. Det har blivit väldigt populärt i hans klass så jag tänkte att han också kunde få en. Hur vidare jag ska ta ställning till märkeskläder får bli senare. // Isabella Löwengrip

Barn och märkeskläder – ett ämne som verkar väcka en hel del känslor.
Att klä en bebis i Fendi, Gucci och liknande är ju enbart för att en eller båda föräldrar vill och har ju ingenting med varken grupptryck från kompisar eller barnets smak och tycka att göra.
Jag tycker det är helt galet att köpa en overall från typ Fendi för 4 700 kr som ungen riskerar att växa ut innan vintern äntligen är över, men samtidigt så skulle jag lägga hur mycket pengar som helst på mina små pälsklingar.
Där är den enda som riskerar att växa ut någonting alls THK som alltid lägger på sig några extra livräddande trivselkilon under de månader då han inte kan gå ut utan att frysa den tomma pungsäcken av sig.
Kanske borde jag köpa en liten Fendioverall till honom?

Anyways…
Hur tänker ni med barn och märkeskläder?
Att passa in och vara som alla andra är väl aldrig mer viktigt än just när man får i skolan? Jag kan inte tänka mig att det är unikt för de skolor jag själv eller mina kompisar gått på, utan jag tänker att det är hyfsat vanligt.
Hur är det för er med det där att balansera att uppmuntra barnen att gå sin egen väg, med att förstå det viktiga med att passa in och vara som alla andra?

Jag minns några stycken saker som var SÅÅÅÅÅ viktiga på, framför allt högstadiet.
1. Levisjeans. (Den röda lappen alltså. Oj, vad den var viktig!)
2. Nikeskor (Vita med blå Nikelogga, där plösen skulle vara hög. De heter Blazer low)
3. Adidasbyxor med tryckknappar

Bild på Levis 502-jeans, Adidiasbyxor med knappar och ett åar blå/vita Nikeskor
Jag gick på högstadiet mellan 1994-1996 (tror jag) och då var det detta som gällde. 
Vad var de stora trenderna på skolan före och efter det? Och kom inte och påstå att det inte är så längre – jag säger bara ”Farsta glitter”… 😉

Tycker ni Isabella gör rätt som köper en viss typ av tröja till Gillis, enbart för att den är inne just nu i hans skolklass?
Vad är rätt och vad är fel?
Finns det ens ett svar på den frågan eller beror det helt på vem det är som tillfrågas? 🙂

Influencern Joselyn Cano ville förstora rumpan – avled

Den 8 december skrev jag ett inlägg där jag undrade vad som skulle krävas för att få influencerns att konsekvenstänka mer kring sina skönhetsoperationer, oavsett om det rör sig om samarbeten eller inte.
Så här skrev jag då:

Jag tycker att den här normaliserande trenden av att lägga sig under kniven – i bland annat Turkiet –  för att få operationer sponsrade och genomförda mot exponering är skrämmande och ingreppen verkar bli mer och mer trivialiserade för varje influencer som hakar på.
Ska det behövas att någon råkar riktigt illa ut för att influencers ska stanna upp och inse vad det faktiskt handlar om här? Jag tror nämligen aldrig jag hört NÅGON sponsopererad influencer ens nämna riskerna som finns, och hur en operation bör vara ett genomtänk beslut.
Ska någon behöva åka ner till Turkiet och lägga sig på operationsbordet och råka riktigt illa ut, kanske till och med inte överleva, för att det här skenande godståget ska sakta in? Influencer eller följare med influencisk rabattkod?
Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker. // från det här inlägget

”Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker”.
OM det sker. 

Nu HAR det skett. 

Nu ska den amerikanska influencern Joselyn Cano från Anaheim, Kalifornien – med 13 miljoner följare på Instagram – ha avlidit i sviterna av ett ”BBL” (Brazilian butt lift) som går ut på att förstora rumpan med hjälp av fett taget från andra delar på kroppen.
Operationen ska ha ägt rum i Colombia, ett land som utmärkt sig som ledande för just den här typen av operation och som erbjuder operationen för en bråkdel av priset jämför med vad det skulle kosta i USA.
Jag antar att man kan kalla det för USAs motsvarighet till de turkiska kliniker som svenska influencers vallfärdar till under sponsrad flagg?
(Enligt den minnessida som startats i Joselyns ära så står det att hon avled i Cancun, men amerikans media skriver att det skedde i Colombia, så jag lämnar det påståendet en smula öppet tills vidare. Det kan möjligen vara så att Joselyn bor i Cancun.)

Paow är den senaste i raden att basunera ut att hon kommer bege sig till Turkiet i början av nästa år för att fila på näsan, och kommer då även att passa på att förstora rumpan när hon ändå är igång och sponsopererar sig.

Enligt the American Society of Plastic Surgeons (ASPS) så är ett Brazilian Buttlift en av de absolut farligaste plastikoperationerna där så många som 1 på 3 000 avlider.
1 på 3 000? Det är en jäkligt hög siffra.
Jag undrar hur många av de svenska influencers som fått en ny sponsröv som ens känner till den statistiken?
Om de ens hört talas om att det finns risker med de här operationerna?
De beter sig snarare som att alla de är helt riskfria, likvärdiga med ett tandläkarförsök eller liknande.

Joselyn Cano efterlämnar sig sin make samt sina två barn – Elianah och Zane, 5 och 2 år gamla,