Väsklån för exponering?

Här ovan är ett urval av influencerbilder, som vid en första anblick ser ut som helt vanliga redaktionella inlägg. 
Tar man sig en närmare till på taggarna så ser man att alla bilderna har taggat både @imagegroup_official och @newbottega – alltså själva väskan de visar upp.
Så vad är @imagegroup_official?

Imagegroup_official på Instagram. Franchise Partner and General Agents representing: Bottega Veneta | Mulberry | Max Mara | NK Access | NK Runway | Sophie by Sophie
Jo, det är ett företag som agerar agent för bland annat Bottega Veneta i Sverige, vilket betyder att deras jobb är att marknadsföra och exponera varumärket så mycket det går.
Och hur gör man det enklast?
Influencer marketing, där designväskor är en naturlig del av vardagen.
Så klart!

Jag anar alltså att det finns någon typ av samarbete här.
Har de fått väskorna mot exponering? Fått låna dem? Rabatt?
Jag vet inte vad upplägget är, men att det finns ett upplägg är relativt klarlagt.
Eller är det ren slump att flera influencers helt plötsligt syns med och publicerar liknande bilder på Bottega Venetas nya väskmodeller?

Varför skulle ALLA influencers annars tagga imagegroup_official på Instagram, om det inte fanns någon typ av utbyte av tjänster?

Jag har ställt frågan till Imagegroup official om det finns någon typ av samarbetsupplägg vad gäller dessa Instagramposter.

TikTok-trender, wraps och kebab

Det här verkar ju vara både smart och superenkelt.
Hur är det möjligt att ingen kommit på det här tidigare?
Och kan vi snacka om wraps?
Wraps kan rädda vilken snabbmåltid som helst.
Jag började med halloumiwraps efter att Egoina ätit sin egen vikt i det, men efter ett tag så bytte jag ut halloumin och fyllde istället mina wraps med olika typer av kebab.
Amir Kheirmand som vann Sveriges Mästerkock 2014 har lanserat en egen kebab och kycklingkebaben is to diiiiiie for.
Alltså, jag skulle kunna äta den varje dag.
Den smakar liksom Nybros kebabpizza, som utan tvekam är Sveriges bästa. (Sitt ner Jönköping, hehe…)
Vi har en vegetarian i familjen som äter sina wraps med vegokebaben så vi inte behöver laga olika måltider.

Bild på kycklingkebab från Schysst käk

Det här skulle egentligen inte bli ett inlägg om kebab, men den är bara så god.
Har ni snappat upp några fler TikTok-trender vad gäller mat som faktiskt går att använda?

Här är några fler exempel på TikTokwraps där en fylls med pommes och en annan blir en tacowrap.

 

Underbara Claras förtjusande massförstörelsevapen

Underbara Claras barns konstverk på tapeten
Bildkälla. Underbara Clara

Harmoniskt värre hemma hos Underbara Clara. 😉
Det här hann hennes yngsta med i hennes senaste blogginlägg:

Först ett konstverk med spritpenna på tapeten.
Sedan klippklippa i sängkläder med en liten sax.
Följer upp med att stoppa hela munnen full med knappnålar och tömma en bunke smutsigt skurvatten rakt ner i en byrålåda som råkade stå öppen.
Hur slutade det hela då?

Satte mig ner för att hämta andan och på den sekunden hade han hunnit fram till soffan och med glatt humör tömt mjölkglaset över sitsen. Oje? Blötte?! sa han. Förvånat och lyckligt där han plaskade runt bland kuddarna.
Skönt att mitt förtjusande massförstörelsevapen har barnomsorg fem av veckans sju dagar <3 // Underbara Clara

När jag var liten och precis hade lärt mig rita gubbar med hals, så satt jag på mitt rum och övade.
Plötsligt tog mitt ritpapper slut. Vad göra?
Jag hittade baksidan på mamma och pappas bruna mockasoffa som var hur bra som helst, och där skulle väl ingen se.
Jag vet inte hur många huvuden med hals jag hann rita innan pappa kom på mig, och han har berättat att jag ska ha stuckit upp huvudet likt en surikat och nekat till att jag höll på med någonting alls där bakom.
Han trodde mig inte.  😉

benfoting

Finns det någon som varit barn eller haft barn som inte gjort någonting sådant här?
I så fall tror jag er inte. 😉

Tror influencers att de är de enda som saknar saker?

Jag har anonymiserat den här posten, både originalet och på ”svaret” – vilket är den långa texten då jag vill belysa problematiken, snarare än vem det är som yttrar sig problematiskt.
Det här är nämligen mer av ett fenomen än en enkild händelse.

Kort sammanfattat så har en stor, svensk influencer, med nära 400 000 följare på Instagram lagt upp en bild på en solstol med texten ”Miss this day and place”.
Den långa texten kommer från en mindre influencer med nära 30 000 följare på Instagram.
Den lyder som följer:

My intention is not to spread hate but I can’t help myself from saying something.
You miss this?
You were in Dubai last week and you miss it?
Oh, okay.
What do you think the rest of us feel about traveling?
Haven’t been able to travel for almost a year due to covid. Do you think we miss it?

This is a big FUCK YOU in the face to all of us trying our absolutely best to beat this virus so we can get back to our normal lives.
I MISS THAT!
The reason why I am writing this is because she got a bunch of followers and she is sending out a message that is not right. Someone has to say it.
I just want to remind you all that you should be proud of yourself for staying home and not putting your own needs first. I know it’s hard and sucks BIG time! But we are in this together and soon we will dance and travel and hug again.

Ta influencern som kritiseras här och ställ den mot Sara Songbird från mitt förra inlägg.
Viilken typ av influencers vill vi egentligen ha?
Tänk om alla bara kunde avfölja dessa människor? Jag tror helt ärligt att det är den enda som skulle kunna få dem att tänka om, för utan sina följare så är de ingenting.
Utan sina följare tappar de sin inkomstkälla och med det, hela sin influenciska livsstil.