Som att säga farväl till en gammal vän

Nu när dimman lättat en smula så inser jag att avskeden inte riktigt är avklarade och att vi behöver ägna några minuter till det.
Det Löwengripska huset fick ju ett alldeles eget Instagramkonto att dela bilder och fiska spons på, men allt det tog ju slut utan minsta förvarning och jag tänker att det kanske är dags då att låta det här kontot gå i graven?
Ett liknande scenario skrev jag om här, men då gällde det Isabellas snedbena.

Så vad säger ni?
Ska vi ta en tyst minut för The Löwengrip House?

Bow-wow old friend, bow-wow.

Bianca Ingrosso på LADbible

LADbible, med drygt 40 miljoner följare på Facebook har uppmärksammat Bianca Ingrossos Youtubevideo där hon pratar om att man kan korta ner sin mens genom att dricka sitt eget mensblod.
Kort och gott kan man väl säga att de flesta av de 7000 kommentarerna är negativa, förutom några få som är skrivna av Biancas fans som vill försvara henne med näbbar och klor.

Slöseri med energi, om ni frågar mig för den kampen är mer ojämn än den mellan David och Goliath och i det här fallet har Biancas fans (Davidarna) varken sten eller slunga.

Har ni missat Biancas video eller hennes uttalande så hittar ni det HÄR.

00Tack för tips!

Alexandra Nilssons kollektion för Bubbleroom

Nu har Bubbleroom släppt den kollektion som de tagit fram tillsammans med Alexandra Nilsson och som hon var iväg och fotade i Florida för ett tag sedan.
Min favorit är helt klart den långa, rosa klänningen som ser ut som en blandning mellan Ida Sjöstedt och Elin Lanto och som skulle passa på Ellegalans röda matta – vilken dag som helst.

Minst favorit är alla plagg som är öppna i ryggen och som det inte går att bära en bh under. 
Den gula klänningen var jättefin, men sen när man vänder på den och ser ryggen – nope, funkar icke!

Vad tycker ni om plaggen? 

Katrin Zytomierska stäms av Konsumentombudsmannen

Det var till att vara på hugget!
Tidigare har det tagit KO en halv evighet att få till en stämning men kanske känns det här extra relevant med tanke på att Katrin använt sig av coronakrisen som en skrämseltaktik i reklamen som hon nu blir stämd för?
Oavsett vilket så tycker jag det är GRYMT bra av KO att omedelbart reagera.
Reklamen som avses i stämningen hittar du HÄR om du missat den.

Ur KOs pressmeddelande:

Det är influencerns eget företag Clean Eating som säljer fiskoljan och enligt KO ska inlägget ses som reklam för produkten. Det som företag för fram i reklam måste gå att bevisa. När det gäller vissa produkter, exempelvis hälsopreparat, är det särskilt viktigt att mottagaren kan lita på att det som sägs är sant.

–Det är extra illa om man använder sig av människors rädsla för sjukdom, som nu med coronaviruset. I det här fallet har influencern varken reklammarkerat inlägget på ett korrekt sätt eller kunnat visa att fiskoljan skyddar mot coronaviruset, säger Gunnar Wikström, processråd vid KO.

För att få ett snabbt stopp för marknadsföringen vill KO att domstolen utfärdar ett så kallat interimistiskt förbud, det vill säga ett förbud som gäller direkt och fram till att domstolen slutligen avgör målet.

Förutom det här fiskoljefiaskot så kommer även tre andra inlägg tas upp i Patent och Marknadsdomstolen där KO anser att Katrin gjort smygreklam.
Det lönar sig alltså att anmäla sådant man tycker är smygreklam och/eller falsk marknadsföring, så fortsätt med det!