ÖPPET SPÅR

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts…

Är ”live shopping” det nya?

Det är så häftigt hur ”live-shopping” antagligen kommer explodera i Sverige snart. I Kina är det superstort! Det jag verkligen gillar är integrationen med alla som tittar och hur enkelt det är att visa upp små detaljer på till exempel träningskläderna. På det här sättet så ser man ju verkligen vad man köper.

Det är absolut en modern version av TV-shop, vilket jag också alltid har gillat. // Margaux Dietz

Ny trend
Influencer
Konsumtion
Den här gången kan man alltså titta på en sändning i realtid och shoppa det som visas upp. Om jag förstår det hela rätt så är Margaux den första svenska influencern som provat det här.
Hon älskade det och vill gärna göra det igen, men jag kan tänka mig att konceptet verkligen inte är för alla.
Man måste nämligen besitta en viss talang och inte vara rädd att prata på eftersom en sådan här session kan vara upp till en timme lång.

Man behöver helt enkelt kunna hålla låda om allt och ingenting samtidigt, och det är nog inte det lättaste alla gånger.
Principen är densamma som i de ”spelprogram” som brukade gå på eftermiddagarna där den tävlande skulle gissa ord.
Maken till mun-diarré har jag nog aldrig skådat.
Ringer det ingen klocka?
Om jag säger ”kräk-Eva” då?
De jag kommer ihåg är just Eva Nazemson och hennes kollega Anton Körberg, men om jag inte minns fel så har även Marie Picasso haft det här jobbet?

Så länge ingen kräks rakt ut på golvet och sedan berättar att det är på grund av menssmärtor så kommer jag se det som en lyckad livesändning. 🙂

Same, same but different?

Det är Isabella Löwengrips fel att jag framstår som aningens förvirrad när ordet ”foundations” kommer på tal.
Innan det så hade ordet bara en enda betydelse, men nu?
Nu sitter jag på Monas Universums blogg och förväntar mig en lista med seriösa foundations/stiftelser att gilla och stötta, men istället verkar vi få en variant av det där foundationtestet som Tyra en gång utlovade på sin blogg.

Om det finns någon där ute som är ÄN mer förvirrad än vad jag är så rekommenderar jag att klippa loss den här fusklappen som du sedan bär med dig ut i livet, gärna laminerad.

ÄR du däremot intresserad av sminkfoundations så går Mona igenom en hel hög på sin blogg…

Kenza fälls av patent och marknadsdomstolen

Källa: https://www.domstol.se

Konsumentverket meddelade förra året att de avsåg stämma Kenza Zouiten Subosic för bristande reklammarkering på inlägg innehållande marknadsföring för Chimi Eyewear. Målet rör totalt 30 inlägg men Patent- och marknadsdomstolen har bedömt att det bara är två av inläggen i målet som har omfattats av ett avtal om marknadsföring mellan influencern och företaget.

Kenza Zouiten Subosic bolag förbjuds nu att medverka till marknadsföring av solglasögon på Instagram respektive blogg på detta eller liknande sätt som skett i de två berörda inläggen. Kenzas bolag riskerar 200.000 kronor i vite om hon bryter mot förbudet.
Eftersom Patent- och marknadsdomstolen bedömt att det bara är två av inläggen som brutit mot marknadsföringslagen så ska Kenza Zouiten Subosic bolag få ersättning med runt 50% av rättegångskostnaden, ca 145.000 kronor.

Jag undrar vem som är näst på tur?
Bianca Ingrosso?

Kenza har inte uttalat sig om domen i skrivande stund.