Nu råkar det bli två exempel från Isabella Löwengrip men det jag skriver här gäller hela branschen, alla som marknadsför eller säljer liknande produkter.
Både Petra Tungården och Michaela Forni gör samarbeten med Oslo Skinlab och alla från My Martens till Magdalena Graaf har satt sina namn på hälsokostprodukter som ska göra än det ena, än det andra med våra kroppar.
Jag tycker att det är en extremt positiv trend att se följare ifrågasätta och ställa frågor kring de produkter som influencers säljer eller marknadsför.
Att läsa en studie om hur bra kollagen är – framtagen av ett företag som försöker få alla att vilja köpa kollagen gör inte jättemycket för trovärdigheten.
Givetvis kommer den vara lika positiv som väderleksrapporten till midsommar är negativ.
Isabella skriver på Instagram att hon väljer alla ingredienser i Löwengrips produkter.
Hur är det ens möjligt? Behöver man ingen djupare kunskap för det? Hur ska Isabella veta vilken kombination av retinol, AHA syror, salicylsyra, antioxidanter, stamcellsextrakt och peptider hon ska kombinera i sin produkt för optimal anti aging?.
Att hon väljer doft till de olika produkterna tvivlar jag inte på, men innehållet?
Nja…
