Det enda kvarvarande beviset på Isabella Löwengrips samarbete med Flawless

[YouPlaySinglePlayer video=”1411,1847,280215″ ap mute yot ] Edit – Videon är död tyvärr,men jag kan alltid försöka rota fram den.

Med tanke på att alla Isabellas inlägg om företaget Flaweless har raderats från både blogg och Instagram så kan man väl anta att det inte längre är varor hon vill stå bakom längre.
Så kan det vara, vem som helst kan gå på en nit i ett samarbete, men då tycker jag att det är ens skyldighet att förklara detta för följarna och be om ursäkt till de som litat på henne och således spenderat sina pengar på hennes rekommendation.

Det enda som finns kvar är den här videon från företaget som fortfarande visas på sociala medier.
Det enda Isabella och hennes team inte lyckats radera.
Jag kommer under dagen försöka få en kommentar från Isabella och/eller hennes CSR-ansvariga högerhandkommunikationschef om hur de ser på sättet Isabella missbrukat följarnas förtroende här.
Vi får se om det kommer något svar eller om det är det ”Löwengripska locket på” som gäller.

ÖPPET SPÅR

Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer. ?

So get it all out of your systems!!
GO!

Isabella Löwengrip verkar ha raderat alla inlägg om ”My Flawless”

Båda dessa inlägg har nu raderats från Isabellas plattformar utan en tillstymmelse till förklaring.

Det kom ett mail:

Hej Camilla!

Jag hoppas du kan ta upp detta på din blogg.

Jag är en av många lättlurade idioter som gick på Isabella Löwengrips reklam för Flawless hårborttagnings apparat som Isabella gjorde reklam för igår.
Både på Isabellas blogg, Instastory och Instagram.
Jag skäms. Jag brukar inte vara så lätt påverkad.
Men skadan är nu skedd.
Det jag vill att du tar upp på din blogg är att Isabella lurat sina följare.
Det rasade ju in inlägg för besvikna läsare igår när hon skrev om Flawless på sin Instagram. Det var ju såklart ett samarbete. Isabella kollar såklart inte upp fakta.
Hon bara visar upp produkten och får betalat.
Nu är både blogginlägget Isabella hade uppe om Flawless borta. Samma med Instagram och Instastory.
Så Isabella (eller hennes ”team”) har insett att produkten/företaget Flawless inte är seriösa. Varför skulle annars alla inlägg om produkten tas bort?

VAD SKA VI LÄTTLURADE LÄSARE GÖRA SOM REDAN HAR BESTÄLLT?
Jag har försökt stoppa min order. Jag mailade företaget ganska snart efter jag la beställningen igår kväll. Men såklart inget svar.
På hemsidan finns en chatt där dom lovar att svara inom några minuter. Jag har suttit i chatten i 4 TIMMAR nu. Ingen svarar.
Har kontaktat Paypal som jag betalade med och försökt stoppa betalningen men dom kan inte hjälpa mig.

Flawless utlovar gratis retur om man inte är nöjd. Men jag tvivlar på det stämmer. Företaget går ju inte ens att få tag på. Hur ska man då kunna returnera?

En mycket bra fråga.
Faktumet att Isabella raderat alla inlägg om det här samarbetet talar ju sitt tydliga språk – att det inte är någonting ho vill fortsätta stå bakom – men vilket ansvar har hon mot de personer hon förmått köpa den?
För det är ju vad ”influencer marketing” handlar om, att använda sin trovärdighet och relationen med läsarna för att få dem att köpa varan de marknadsför.
Snacka om att missbruka sina följares förtroende…
Vad säger ni?