Setting the record straight

Om jag ser en massa påståenden om en sak så brukar jag vilja ta reda på hur det faktiskt ligger till och inte bara ta någon annans ord för sanning. Klia på det där myggbettet som kommer av ogrundade påståenden.
Precis som med Mys påstådda oförmåga att blockera ip-nummer på sin blogg så vill jag undersöka sanningshalten i påståendena att Alexandra Nilsson egentligen inte har något samarbete med företaget ”Stronger” efter att ha sett kommentarer om det, både här inne men även på Alexandras blogg.

Sagt och gjort – jag gick in på Strongers hemsida, la ett par brallor i kundvagnen och krumbuktade mig vidare till betalning där även rabattkoden ska fyllas i.
Inga som helst problem, koden fungerar precis som den ska och jag vågar nog påstå till nästan 100 % att Alexandra har någon typ av samarbete med Stronger.
Hon skulle så klart kunna ha tagit någon annan ”Nilssons” kod och använt som sin egen men det ser jag som högst osannolikt, men bara för att vara på den säkra sidan så säger vi att till 99% har Alexandra ett samarbete med Stronger. 🙂

My verkar för övrigt tycka att det är under all kritik att jag startade upp en egen blogg på ”Allt för föräldrar” för att själv se efter vad man har för blockeringsmöjligheter om man bloggar på hennes portal, men det är ju trots allt lite vad den här bloggen går ut på. 
Och eftersom jag är envis som få så så kunde jag helt enkelt inte släppa det hela utan senare i eftermiddag kommer del 2 av CamCams blockeringsskola.
Del 1 hittar du HÄR.

Sanningen verkar inte ha nått Norge än?

Tydligen har inte sanningen om Isabellas lögner gällande sin statistik nått Norge än då företaget bakom hennes Meet n Greet fortsätter upprepa hennes falska siffror om 1.5 miljoner bloggläsare.
Det börjar ju bli smått pinsamt att hon med ena handen raderat lögnen på Instagram samtidigt som hon fortsätter mata den till företag och media med den andra.

Företaget bakom den här inbjudan är Ilums Bolighus som uppenbart inte vet att de sprider rena lögner via sia utskick.

Tack för tips!

Victoria’s Secret mer inkluderande?

Alice Stenlöf är både eld och lågor och ärad över att vara den första svenska influencern att arbeta med Victoria’s Secret Sweden, någonting hon delar med sig av på bland annat Instagram.
Enligt henne så ska företaget arbeta mot att bli mer inkluderande, och jag undrar verkligen vad det innebär för ett av världens mest homogena företag som visar upp en typ av kropp och en typ endast.
Både fotografen Rami Hanna och modellen Cassandra Klatzkow – aktuell som modell för Ellos Plus and Curves partykollektion – är mycket kritiska till både företagets uttalande om att vara inkluderande och Alice Stenlöfs och andra influencers samarbete med Victoria’s Secret då företaget minst är lika kända för att sprida dåliga ideal som de är för att sälja stringtrosor och det är helt enkelt inte okej längre, oavsett hur många söta änglavingar de slänger ut på catwalken.

När till och med supermodeller bojkottar showen – då är det dags att fundera över vad man som företag faktiskt står för och sänder ut för signaler. Att man ska känna sig ”bekväm” i VS underkläder, som deras nya slogan föreslår känns mer som ett hån än ett löfte med tanke på vilka kroppar de använder för att visa upp dem.

Alice Stenlöf har tidigare öppet pratat om sina kroppskomplex där hon bland annat mådde riktigt dåligt över sin rumpa när hon var yngre.
Vill man verkligen då samarbeta med ett företag som förmodligen fått mängder av andra unga tjejer att känna samma sak om sina kroppar? Vet Alice tillräckligt mycket om vad som komma skall för att vilja vara med på det här förändringens tåg eller är hon så pass smickrad över att få vara en av VS modeller att det helt enkelt inte gick att tacka nej?

Tack för tips!

 

Öppet Spår

Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer. ?

So get it all out of your systems!!
GO!