Var går gränsen för kort kjol?

Det här tycker jag är intressant.
Charlotte Perelli gästar sommarkrysset och bär, dagen till ära, en kort klänning.
På TOK för kort för hennes ålder enligt några av Charlotte läsare som förfasas över detta garderobsövertramp.
Hon är aaaaaaaaalldeles för gammal för att visa så mycket välsvarvade sprior!

Jag tycker diskussionen liknar den som ägde rum när Isabella Löwengrip bar en vit, kort kjol på ett affärsmöte.
Jag tror även att samma måttstock kan användas här, men istället för att gå från ”pryd” till ”slampa” så borde kjolen bli längre ungefär vart femte år för att inte skapa moralpanik, eller vad tror ni?

Charlotte har skyhöga stilettklackar på sig.
Är hon för gammal även för det, eller tror ni det går bra?
Eller är det också relativt?
Ju högre klackar, desto längre bör kjolen vara och tvärt om?
Har du fotsid kjol på dig så kan du langa fram klackarna i klarplast med guldfisk i sulan?

 

Hur framgångsrikt tror ni det här är?

Jag har sett att Isabella Löwengrip köpt sponsrade inlägg på Instagram för vissa samarbetsinlägg – kanske för att driva upp en högre ”conversion” om algoritmerna inte varit till hennes fördel, men att som Mogi göra reklaminlägg av ett vanligt inlägg vet jag inte om jag någonsin sett.
Är det för att flörta lite med de taggade företagen, som Caia Cosmetics?
Kanske, då Bianca Ingrosso faktiskt kommenterat det sponsrade inlägget med lite hjärtan.

Jag undrar vad man får ut av att köpa reklam för ett inlägg på det här sättet.
Kanske att jag ska testa och göra samma sak, i rent undersökande syfte?
Kan man tjäna tillbaka de pengar som det kostar att sprida ett inlägg på det här viset? Får man nya följare eller bara likes och kommentarer på den enskilda bilden?
I am intrigued!

Läsarna ställer sig frågande till Isabellas team

Det är faktiskt ett väldigt skönt upplägg att ha det såhär på semester. Att åka själv med barnen till ett semesterhus men att ha hjälp på plats. Lisa hjälper till med huset och Lovisa med barnen. //Isabella Löwengrip

Enligt egen utsago arbetar Isabella max två timmar per dag, men behöver ändå hjälp av två personer för att få ihop vardagen på semestern.
Läsarna kliar sig i huvudet och undrar varför? Och med vad?

Med tanke på att Isabella beskriver sina barn som extremt väluppfostrade, lugna och i princip helt gnällfria så kan man ju börja undra…
Vill man som förälder inte vara ensam med sina barn – någonsin?
Är det inte lite som att alltid ha med en tredje person i sin relation? Behovet av ensamtid måste väl finnas?
Eller? Jag vet att jag har ett enormt behov av egentid, och privat tid så jag skickar frågan vidare till er…

Hur skulle ni känna det att alltid ha anställda runt er och särskilt med era barn?
Det är ju hennes barn, inte två vilda tigrar som hon ska kontrollera…

Så väldigt, himla mycket smygreklam hos Cecilia Blankens

Att Cecilia bott i USA när hon gjort mycket av den här smygreklamen spelar igen som helst roll, hon vänder sig till den svenska marknaden och då är det den svenska marknadsföringslagen hon ska förhålla sig till.
Vilket hon inte har gjort.
Jag skulle nästan vilja kalla henne att vara i samma klass som Katrin Zytomierska när det kommer till att göra omarkerad reklam för det egna märket.
Bilderna i kollaget ovan är från majmånad och kommer alla från Cecilias privata Instagramkonto.

Förslag på fler influencers att granska? 
Man gör ju vad man kan för att underhålla under sommarmånaderna då utbudet stundtals är lika torrt som Clean Eatings egna musli. (Ej smygreklam)

KLICKA HÄR!