Janni Delér om hatet efter skilsmässan

När Jon och Janni Olsson Delér meddelade att de skulle gå skilda vägar så lät det väldigt annorlunda beroende på vem kommentaren handlade om.
Jon fick idel sympatier efter deras första gemensamma video, där man skrev att han såg ledsen ut och man skrev att man inte trodde att detta var hans beslut, utan man skyllde allting på Janni, som man ansåg såg på tok för glad ut i videon.
Janni anklagas även för att ha varit otrogen mot Jon, vilket föranledde henne att spela in ytterligare en video för att bemöta anklagelserna.

Nu har Janni Delér gästat Framgångspodden, där hon bland annat pratar om just allt hat som hon fick vid separationen. I ett års tid fick hon höra att hon bland annat ska ha utnyttjat Jons kändisskap för att själv bli en stor influencer.

Gud vad jag fått äta skit i ett års tid. Jag blev hatad i ett år. Det var därför jag inte postade så mycket på sociala medier.
Det var skit. Det var vidrigt. Men det höll ju sig i ett år, det är nu det har slutat. // Janni Delér

Hon berättar även i podden att hon bestämt sig för att inte dela med sig av sitt kärleksliv längre på sociala medier.
Vilket så klart är enklare sagt än gjort när man arbetar som influencer, men det kan göras – det har flera influencers tidigare visat.

Den delen av mitt liv kommer jag typ inte dela igen. Just på grund av hatstormen jag fick när vi skilde oss. Jag tycker inte att det är värt det. Sedan är det så klart tråkigt att jag kommer vara tyst om hela den delen av mitt liv. Men det var så psykiskt påfrestande för mig i ett års tid att jag tycker inte att ni har rätt att få veta något om mitt kärleksliv.

Jag vet att om jag skulle gå ut med något hade jag fått skit igen, det är inte värt. Jag har inte processat klart att jag fick så mycket skit, jag är inte klar med det än. // Janni Delér

Baksidan av att vara en offentlig person, som är tillsammans med en offentlig person och än mer baksidan av att vara en influencer, vars innehåll är baserat på den egna personen, ens liv och människorna i ens närhet. 
Tror ni hon kommer klara av att hålla sig till den nya principen, även efter att nyhetens behag (nyfikenheten alltså) klingat av för följarna?

Calling Dr Åsa Ingrosso

Jag fick den här kommentaren under inlägget med Bianca Ingrossos ”body checking” och matförgiftning, där Åsa Ingrosso tas upp och faktumet att hon uppmanar sina följare att vara försiktiga med sin kolesterolmedicin. 
Jag skulle snarare vilja uppmana Åsa att vara försiktig med vilken typ av innehåll hon sprider, eftersom hon varken besitter medicinsk kompetens eller spetskompetens vad gäller den här frågan.
Idioti!

Här är min uppmaning.
Prata med och lyssna på din läkare och annan medicinsk personal. Har du inget förtroende för dem, be om ett byte eller en second opinion, men låt inte en influencer påverka dig åt det ena eller andra hållet. Låt dem påverka vilken eyeliner du köper, men inte vilken medicin du tar.
Slut på uppmaning.

Charlotte Perrellis Interflora-ilska

Arg som ett bi är hon, Charlotte Perrelli och det är Interflora som får sig en släng av sleven här. 
Charlotte har nämligen betalat 1400kr för en bukett som hon mest liknar vid ”några kvistar” och jag förstår henne. 1400kr? För det där?
Är det fråga om utrotningshotade kvistar eller varför kostar de i paritet med saffran?

Är detta konsumentmakt eller maktmissbruk? Kan man reklamera ett blomsterbud? Det måste man väl kunna? ?