En uppdatering från Vlad-land

Vlad Reiser är fortfarande kvar i Asien tillsammans med flickvännen Thea, vars Denguefeber dokumenterades av en ständigt filmades och fotandes Vlad. Det kan du läsa om här.
Efter att flickvännen tillfrisknade verkar de ha varit lite trötta på varandra, för i skrivande stund bor de fortfarande åtskilda – i alla fall om man ska tro Vlad Snapchatflöde. Lite märligt att de inte vill spendera tiden tillsammans nu när hon är frisk, kan jag tycka…
Vlad delar även med sig om sin ”inre resa” där han läker både det ena och det andra, bland annat sin sexualitet.
I alla fall om man ska tro den sista bilden i mitt kollage. Jag fick den bilden skickad till mig, men för att vara säker på att den inte tagits ur kontext, så gick jag igenom hela Vlads flöde – vilket tog en stund – men av det jag kunnat se och höra så är det inte flickvännen han läker sin sexualitet tillsammans med, utan det verkar vara med den kvinnliga ledaren för kursen.
Vad man gör, eller hur det går till, har jag ingen aning om, men hur nöjd hade man själv blivit om ens partner valt att gå till en annan kvinna – i mitt fall –  för att läka sin sexualitet?

Hur hade ni reagerat?

 

Alice Stenlöfs stora investering

Bildkälla: Alice Stenlöf Instastory

I september 2021 lanserade Alice Stenlöf klädmärket A-dsgn tillsammans med företaget Hubso, som erbjuder e-handelslösningar till – primärt – nystartade bolag. Förutom Alice Stenlöf, har även Sanne Alexandra, Linn Ahlborg, Josephine Qvist och Rebecca Stella byggt sina varumärken med hjälp av Hubso. Förutom Alice Stenlöf har även Rebecca Stella brutit med Hubso, vilket skedde när hon sålde sitt företag till Lyko.
Bolagen, som startas med hjälp av Hubso, redovisar inga egna siffror så det är inte helt enkelt att få en uppfattning om hur företagen faktiskt får.

Alice Stenlöf har alltså brutit med Hubso för att stå på egna ben, och berättar nu på Instagram om sin stora investering och känslorna kring att ta sig an en så här stor uppgift på egen hand. I juni 2023 registrerade hon det egna bolaget A-Dsgn AB och gav sig ut på jakt efter ett nytt team till företaget.
Hon skriver så här:

These past months have been the most challenging, expensive, draining and exciting period of my career (life?) this far. With the re-launchI’ve had to invest all my money into building a completely new team, set up a whole new system, new brand id, find new high quality factories, an office and make it A-DSGN coded.
It’s been a rollercoaster knowing nothing at the start having to learn everything from scratch. A lot of frustration and tears behind this fancy office and clothing brand, I’ll tell you that. It’s honestly so scary to be investing this much time and money in to a passion project since it’s taken all my time and money into a passion project since it’s taken all my time away from my other socials where I do earn money, into this project that has my whole heart and hasn’t even launched yet.

”Friskt vågat, hälften vunnet” eller vad är det man säger?

Fanny Staafs kritik till följarna

Bildkälla: Fanny Staaf Instastory

Då och då  poppar det upp en influencer med klagomål på följarnas engagemang, då man anser att de är på tok för dåliga på att visa dem uppskattning.
Den här gången är det influencern Fanny Staaf Pagerup som knapprat på telefonen. Hon är en mindre influencer, som enligt sin Instagrampresentation postar om outfitinspo, blommor & livsstil samt att hon är gravid med nr 1, som bland annat följs av Angelica Blick och Claudia Galli Concha.
Hon har postat inlägget här ovan och jag tänker att eftersom det är så mycket och samtidigt liten text så transkriberar jag den i sin helhet.

Skämt åsido men engagemanget på hela Instagram har verkligen droppat rejält det senaste halvåret vilket dragit ner motivationen hos många creators. Det handlar absolut inte bara om likes, utan självklart att vi älskar att häradets men engagemang är också vår bekräftelse på att det vi lägger ner så mycket tid och kärlek på uppskattas vilket ger oss energin att fortsätta. Jag vill också lyfta att så fort ett inlägg är reklammärkt så är engagemanget knappt 50% av andra inlägg. Jag förstår känslan helt, står det reklam är det inte äkta MEN, i de allra flesta fall är det det. Jag kan bara tala för mig själv men jag tackar nej till 95% av mina samarbetsförfrågningar för jag vill bara visa upp det jag verkligen står för och kan rekommendera till er. Även viktigt att tänka på är här är att de sponsrade inläggen står för vår lön och därav betalar för ALLA de andra inläggen vi gör utan reklam. Så utan dem har vi inte möjlighet att lägga ner så mycket tid som vi gör.
Detta var inte tänkt som något fiske efter likes utan mer som något att tänka på för oss alla som hittar inspiration och glädje på sociala medier. Jag själv ska tänka på att bli bättre på att engagera mig i mina favoritkontons innehåll, särskilt samarbeten, för jag vill att flödet av inspiration ska fortsätta och att dom vet att jag uppskattar all tid dom lägger ner.

(sen är det en bild som visar på hur det är gratis att stötta sina favoritkreatörer)

Jag tycker det här är en intressant aspekt som jag inte sett någon annan lägga fram så här tidigare:
Även viktigt att tänka på är här är att de sponsrade inläggen står för vår lön och därav betalar för ALLA de andra inläggen vi gör utan reklam.
Så utan dem har vi inte möjlighet att lägga ner så mycket tid som vi gör. 

Vad tänker ni?

Tack för tips!