
Öppet Spår

Det här är ju BARA pinsamt! Att stolt göra reklam för en kommersiell mellanhand till AliExpress och andra Kinakrafs-sidor.
Det här är ju redan gjorts med många av de ”fastfashionkollektioner” som influencers satt sina namn på, och ingen har väl glömt Elins Molimentis krälande kollektion av håraccessoarer, som inte gick att skilja från de samples jag köpte från Kina. Petite Olivia sålde rosetter med produktbilder från AliExpress, och många av Dennis Maglics kläder gick att hitta på samma ställe.
Jag kommer även inom en snar framtid jämföra Samir Badrans plagg med de som finns att köpa på Aliexpress eftersom han benhårt hävdar att hans kläder inte kommer därifrån och att hans har ett betydligt högre inköpspris än de jag skrev om här.
Ska man skratta eller gråta?
”Skapa en unik klädkollektion”?
Bli en fashiondesignööööör genom att klicka på krafsiga kinakläder?
”I went to the zoo yesterday, now I am a koala bear!”
”Älskling, du får ta på dig någonting för jag behöver släpa med mig täcket ut på balkongen att fälla mig dubbelvikt över. Baklänges.”
Kan vi förmå någon att bära den här outfitten på nästa års Ellegala? Bjud in mig så lovar jag att komma som haj. ?
Vanessa Lindblad fick ett skärp av modellen ”Kelly belt” från Hermès värt 10 000 kr i födelsedagspresent.
Jag älskar den här kategorin: Rika ger andra rika dyra presenter. ?
Sandra Beijer har återigen publicerat ett reklaminlägg som hennes följare verkligen uppskattar. Hon och en kompis tog tåget till Basel och spenderade helgen på bästa sätt. (antar jag, det såg supertrevligt ut)
Anledningen till varför jag tror Sandras läsare uppskattar hennes reklaminlägg, när de flesta andra influencers får kritik för sina, är för att hon väljer samarbeten utifrån sin målgrupp, snarare än för sitt eget höga nöjes skull.
När andra influencers gör reklam för lyxresor till Dubai, lyxhotell på Maldiverna, eller för lyxhotell i Engelberg där billigaste rummet kostar 7700kr/natt så väljer Sandra istället att exempelvis tågluffa ute i Europa eftersom det är vad hennes målgrupp skulle uppskatta och själva vilja göra.
Majoriteten av målgruppen för den generella 20-någonting-åriga influencern har inte råd att åka till Dubai, vilket influencerna med största sannolikhet känner till men struntar i eftersom de själva vill lyxturista i Dubai.
Effekten av Sandras reklam måste vara så mycket högre än alla de här andra exemplen jag ger här ovan, och jag undrar lite när dessa företag ska inse det och sluta anlita influencers med unga följare utan Amex-kort för sin marknadsföring?