Om att ”investera” i märkesväskor

Jag spelade in en podd med Avanza idag och vi skulle prata om ”girl math”. Alltså att kvinnor köper väskor som investering. Jag tog med mig denna LV-väska dagen till ära. Den är säkert 13 år. Modellen har faktiskt ökat i värde. Men jag har slarvat bort kvitto och äkthetsbevis så då vet jag inte vad värdet skulle vara. Och det är väl just precis det – Ska man ”investera” i väskor så behöver man i princip ha dom inlåsta – Oanvända. En chanelväska som man ställer på marken ibland och har insidan färgad av en läppspenna utan lock säljs liksom inte lika dyrt…. (note to self)…

Trots att väskor HAR gått upp i värde så är det inget jag rekommenderar, håll dig till fonder, aktier, sparkonto med höga räntor och amortering. Väskor får liksom vara en bonus… :- ) // Isabella Löwengrip

Uppfriskande med någon som säger så här om påståendena att det skulle vara en investering att köpa en ny märkesväska. 
Isabella har gästat en podd för att prata om ämnet och säger att ”om man nu ska ”investera” i väskor så bör man hålla dem inlåsta och absolut inte använda dem, för minsta lilla slitage sänker så klart värdet på dem.
Det finns säkerligen väskor som ökar i värde, som de från Hermés, men det måste väl ändå vara undantaget som bekräftar regeln?

Hur kul är det, att köpa en dyr väska och sen stoppa den i bankvalvet eller ha ett väskmuseum bakom tjocka glasrutor hemma att beundra på avstånd?
Det är det kanske? Som att investera i konst?

Jelena Meachams dejtingapp

Jag har helt missat att influencern Jelena Meacham tagit fram en dejtingapp, som är lite av en motsats till Tinder, där man säger bu eller bä till en person, enbart baserat på utseende. 
På hennes app kan man ”blinddejta” och spela spel med varandra, om man vill bilda sig en uppfattning om en person innan man ser varandras bilder.

Jag har ingen aning om hur det går för appen, men den har funnits i ganska många år. Är det någon av er som testat den?
Anledningen till att jag fick upp ögonen för appen är det här inlägget. Nu behöver Jelena bara reklamidentifiera sina inlägg för appen så är allt peachy keen.

En influencer som lämnat sin tidigare image bakom sig

När jag startade Bloggbevakning var ”Moa Murderess” en influencer med hår i palettens alla färger, och medlem i en grupp influencers som kallades sig själva för ”The Kick Back Pack”. 
Sedan dess har det hänt mycket…
Moa har flyttat till en gård i Västernorrland där hon fokuserar på hållbarhet och självförsörjning. I början av året lät hon smeknamnet ”Moa Murderess” gå i graven till fördel för det nya namnet ”Moa Magdalena”. Eftersom hon inte lyckades byta namn på sitt gamla Instagramkonto med 218 000 följare så ersattes det av ett nytt konto där Moa i skrivande stund har 19 000 följare.
Nu har hon även låtit det färgglada håret förvandlas till en brun page med lugg och hon delar med sig av sina funderingar om att förändras och gå vidare i ett inlägg på Instagram och jag tycker hon har helt rätt.

Jag har i princip aldrig varit rädd för att vara mig själv och att se ut som jag vill. Jag har alltid gått min egna väg oavsett mobbning och elaka ord.

Men, när jag för några år sedan kände att den alternativa stilen inte riktigt var jag längre och att jag kände en starkare dragning till det mer naturliga utseendet, då blev jag plötsligt osäker.

Ska jag lämna en stil och identitet jag har haft i nästan hela mitt liv? Vem är jag utan den??

Det allra svåraste har faktiskt varit offentligheten. Det är det som har hållit mig tillbaka mest. Hela mitt varumärke har byggts på ”Moa, den där tjejen med färgglatt hår och cool klädstil”.

Ni har alltid fått se mig i galna hårfärger och det har varit svårt för mig att släppa. Kommer en förändring innebära att jag förlorar mitt jobb? Kommer folk verkligen vilja fortsätta följa mig när jag inte längre är den där färgglada ”coola” personen?

Som tur är har jag insett att det inte är pga mitt utseende som folk följer mig (med ett undantag för några få) utan det är min personlighet och innehållet jag lägger upp.

Men det är lätt att tappa bort sig själv på vägen och helt ärligt tror jag att man kommer göra det ett par gånger under sitt liv. Vi är under ständig utveckling så inte undra på att man ibland blir tveksam på sig själv.

Sluta aldrig vara den du är ❤️

Är det här min que att skaffa rosa hår? 😉

Malin Berghagen om det felaktiga dödsbudet

Lasse Berghagen har legat nersövd i en dryg vecka pga komplikationer som tillstött efter en hjärtoperation, vilket så klart måste vara extremt skrämmande och traumatiserande för nära och kära. Att personen i fråga är välkänd och en av Sveriges mer folkkära personer adderar säkert ytterligare en dimension ovanpå känslorna eftersom det hela även blir en nyhet för media att rapportera om.
Föreställ er då att en av dessa medier, felaktigt går ut och informerar allmänheten om att personen ifråga dött, och att familjen tvingas hantera det, ovanpå sina känslor om rädslan att förlora sin familjemedlem.

Det gjorde nämligen radiostationen Mix Megapol i sin nyhetssändning. De dödförklarade Lasse Berghagen, någonting som dottern bemöter så här på Instagram:

Jag har fått en massa meddelanden och frågor om jag kan kommentera Mix Megapols fadäs att dödsförklara pappa. Nu är flera upprörda över denna fadäs och nu skrivs det om detta. Mitt svar är följande: Det är inte mitt jobb att läxa upp en klumpig anställd på en media kanal. Det får deras chefer göra. Jag och familjen är fullt upp med att bejaka kärlek, livet, hälsa och omtänksamhet. INTE klumpig eller nyhetstörstande journalistik eller bristande teknologi. Vi har liiiiiiite annat att göra liksom. ??. Så all kärlek och tålamod till de inblandade på kanalen. ?Och för pappas fans : Släpp det! ??♥️ Lägg er tid och energi på det som hyllar livet och ha en fin lördag. Kärlek!

Malin Berghagen tar det hela med ro, och kallar det för en fadäs av en klumpig anställd och att det inte är någonting att lägga tid och energi på.
Kanske blir det så när man vuxit upp i en kändisfamilj, som bevakats av media sedan dagens man föddes?