Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

18-åriga fashionistan har fler följare än de största modemagasinen

Miljoner följer hennes shoppingrundor.
1 av 6

Miljoner följer hennes shoppingrundor.

http://instagram.com/bethanynoelm

Bethany är bara 18 år...
2 av 6

Bethany är bara 18 år...

http://instagram.com/bethanynoelm

...men har redan fler följare på Insatgram än Vogue, Elle, Cosmo och Glamour tillsammans.
3 av 6

...men har redan fler följare på Insatgram än Vogue, Elle, Cosmo och Glamour tillsammans.

http://instagram.com/bethanynoelm

Något som visar att modemakten fortfarande lyttas från tidningarna och över till bloggare och nätkändisar.
4 av 6

Något som visar att modemakten fortfarande lyttas från tidningarna och över till bloggare och nätkändisar.

http://instagram.com/bethanynoelm

På Yotube har hon närmare fem miljoner som följer henne.
5 av 6

På Yotube har hon närmare fem miljoner som följer henne.

http://instagram.com/bethanynoelm

6 av 6

http://instagram.com/bethanynoelm

Nöje | 20/01/2014 10:26

Ledsen Vogue, Elle, Glamour, Cosmo och Marie Claire men Bethany Mota äger er, och så här gjorde hon.

"Omg jag är kär i den där tröjan den är så söt", "Vart köpte du toppen?", Du är för söt, jag älskar dig och hoppar att jag får träffa dig". 

Kommentarerna som den 18-åriga och modeintresserade Bethany Mota får på sina bilder på Instagram skiljer sig inte alls från de som svenska storbloggaren och fashionistan Kenza Zouiten, som har över en halv miljon följare, får. 

Skillnaden är att Bethany har lika många följare som landet Slovenien har invånare, och ungefär 200 000 fler.

Bethany har nämligen 2,2 miljoner följare som ser hennes outfits, selfies och vardagsuppdateringar i feeden. 

Ännu större på Youtube

Men det stannar inte där. 

För det är inte via Instagram som hon har flest fans. Även om Bethany enligt Huffington Post har fler följare där än modemagasinen Vogue, Elle, Glamour, Cosmo och Marie Claire tillsammans. 

Det är på Youtube det händer

Där håvar 18-åringen nämligen in lika många prenumeranter som om halva Sveriges befolkning skulle ha följt henne. 4,8 miljoner närmare bestämt. Så vad är det då som drar miljontals tittare? 

Svaret är shopping. Shopping, och åter shopping. 

I sina videoklipp visar Bethany upp vad hon har köpt för kläder, parallellt med hur hon tänker matcha plaggen. Och de enkla men fyndiga klippen kallade "shopping hauls" går alltså hem, världen över.

Se några av Bethanys klipp här:




Den unga fashionistan varierar också sitt konto med att publicera klipp där hon till exempel hjälper sina prenumeranter göra den perfekta Halloweenkostymen, fixa den finaste frisyren eller hur man gör sin väska mer personlig.