Robinson blev tittarsuccé

När 1,8 miljoner såg premiärprogrammet i TV4 - en halv miljon mer än beräknat.


Expedition Robinson gjorde succé i TV4. Premiärprogrammet i lördags kväll sågs av totalt 1 783 000 personer.

Det är nästan en halv miljon fler än vad kanalen hade som målsättning innan starten.

På SVT var Robinson ett av de populäraste teveprogrammen, men när det flyttade till TV3 floppade serien rejält.

När nu TV4 har tagit över staffetpinnen är det succé än en gång.

Innan programstarten hade TV4 gått ut med en målsättning på 1,3 miljoner tittare.

Med hjälp av massiva markadsföringskampanjer, och inte minst stort mediapådrag, lyckades Robinson infria förväntningarna med råge.

Innan seriestarten sa tevechefen Johnnie Åkerström på Bizkit att han inte trodde målen var för höga.

– Det finns en stor förväntan och programmet kommer säkert att leva upp till sin rating. Men premiäravsnittet är jätteviktigt. Karaktärerna måste sätta sig, sa Åkerström till Resumé.

Premiäravsnittet blev en succé, men många avsnitt återstår av den hårda kampen på öarna i Palawans skärgård.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!