Lidl:s reality-program "Sparadise Motel" gör succé på Instagram.
Lidl:s reality-program "Sparadise Motel" gör succé på Instagram. - Foto: instagram/lidl Pär Fredin/TT

Lidl:s grova reklam väcker starka reaktioner hos kunderna: "Kasta korven"

Lidl:s marknadsföringsavdelning har lanserat den nya satsningen "Sparadise Motel". Reklamen väcker starka reaktioner på Instagram.


Matkedjan Lidl finns idag över hela världen. Butiken har gjort sig känd för att vara aktiv på sociala medier och följa populärkulturella trender, och butikens senaste reklam är inget undantag. 

Reklamfilmen "Sparadise Motel" skämtar nämligen om dokussåpan Paradise Hotel. I reklamen syns karaktärer som liknar deltagarna i det verkliga programmet. På Instagram väcker filmen starka reaktioner. 

Lidls vädjan till kunderna: "HJÄLP OSS"

Här är matbutiken med Sveriges sämsta service

Lidl:s nya satsning hyllas på Instagram

Det är många som uppskattar marknadsföringsavdelningen på Lidl. Nyheter24 har sammanställt en del av kommentarerna nedan:

"haha, idéer verkar det vara gott om. Fortsätt så!"

""Klockrent, älskar Patrik"

"Ser fram emot när de ska kasta korven! Allt annat vore olidligt"

Så jävla bra reklam JÄÄÄMT, till och med mina barn minns och gillar era fraser"

"Älskar er på marknadsföringsavdelningen"

"Redan när jag hörde "från Bollnäs" så visste jag att detta blir årets roligaste reklam"

"Haha rolig reklam. Hatten av till marknadsföringsavdelningen på Lidl. Sällan man ser så bra rolig reklam nuförtiden"

Lidl hyllas efter grova skämtet om Love is blind-Christofer

Lidls tips bojkottas av kunderna: ”Skamligt”

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!