Här är Microsofts hån mot Apple

Det är ingen hemlighet att Microsoft och Apple är värsta konkurrenter. Men de börjar bli allt mer kreativa i sin marknadsföring. Här är det senaste exemplet.


Den ljudkontrollerade personliga assistenten "Siri" är kanske den mest kända funktionen i Apples bärbara enheter så som iPhone och iPad. Nu har antagonisten Microsoft använt sig av Siri för att håna Apple och marknadsföra sin nya surfplatta.

I en 30 sekunder lång reklamfilm som släpptes på onsdagen ses en iPad och en Windows 8-surfplatta försöka utföra samma uppgifter. Men det går inte så bra för Siri. Så kvinnorösten föreslår att helt enkelt spela lite piano i stället:


Slutklämmen är en tydlig passning till en tämligen ny reklamfilm för iPad Mini där just pianospelandet hade huvudrollen:


Tekniksajten Mashable skriver att det är tämligen ovanligt att Microsoft och Apple hånar varandra. I stället är det vanligare att Samsung och Apple är de som står för smutskastningen. I slutet av april stod dock Microsoft för ett undantag när de hånade både Apple och Samsungs "anhängare":


Kanske gav det mersmak med tanke på den nya reklamfilmen. Eller så blev de inspirerade av den här parodin som släpptes kort efter iPad Mini-reklamen?


Kort efter Sirihånet mot Apple släppte Microsoft ytterligare en reklamfilm som ska bevisa varför deras surfplatta är bättre:


/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!