Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Olivia, 21, köpte tröja på nätet – det blev inte som hon tänkt sig

Att beställa något på internet kan vara riskabelt i vissa fall – speciellt om det handlar om kläder.
1 av 8

Att beställa något på internet kan vara riskabelt i vissa fall – speciellt om det handlar om kläder.

Twitter/Faksimil Twitter

Olivia från Nordirland köpte en tröja.
2 av 8

Olivia från Nordirland köpte en tröja.

Faksimil Twitter

Men det fanns ett problem.
3 av 8

Men det fanns ett problem.

Faksimil Twitter

Och andra verkade ha samma problem.
4 av 8

Och andra verkade ha samma problem.

Faksimil Twitter

Och inte bara en.
5 av 8

Och inte bara en.

Ja, flera hade problem att få på sig toppen.
6 av 8

Ja, flera hade problem att få på sig toppen.

Faksimil Twitter

Olivia fick sedan ett svar från företaget, som bad om ursäkt.
7 av 8

Olivia fick sedan ett svar från företaget, som bad om ursäkt.

Faksimil Twitter

Och de skulle även skicka henne sina pengar.
8 av 8

Och de skulle även skicka henne sina pengar.

Faksimil Twitter

Nyheter | 25/05/2017 14:51

Att beställa något på internet kan vara riskabelt i vissa fall – speciellt om det handlar om kläder.

Att beställa något på internet kan vara riskabelt i vissa fall – speciellt om det kanske handlar om kläder. Du har säkert hört om personer som beställt en tröja eller ett par byxor och sedan fått en chock när plagget kommit hem.

Som den här tjejen som beställde sin drömklänning eller de här 16 personerna som shoppade lite men fick hem något helt annat.

Och ja, nu har det hänt igen. För Olivia Skuce, 21, från Nordirland beställde hem en tröja från sajten PrettyLittleThing.

Det fanns dock ett problem med toppen som hon hade längtat efter att få hem. Olivia fick den nämligen inte över huvudet, och efter en tweet så visade det sig att det var fler som hade haft samma problem.


Bildkälla: Faksimil Twitter

Och som vi skrev tidigare, Olivia var långt ifrån ensam med problemet.


Bildkälla: Faksimil Twitter

Heather Platts, 17, hade också problem med att få på sig något som beställt på sajten.

Bildkälla: Faksimil Twitter

Olivia fick sedan ett svar av företaget att hon skulle få tillbaka alla pengar och de bad även om ursäkt, skriver Buzzfeed.

I spelaren kan du se om Paulina som fick hem sin Ikea-matta – men något stämde inte.

Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Har du beställt kläder på internet?