SvD om Resumes granskning och min spinoff

SvD näringsliv har skrivit en artikel om tidningen Resumes granskning av skönhetsboxar från exempelvis Glossybox. I den tar de även upp den spinoff som jag själv gjorde, där jag bad mina följare på Instagram om hjälp med att identifiera kända och inte så kända varumärken bland de produkter jag fortfarande hade kvar från alla utskick.

I artikeln svarar jag bland annat på hur jag ser på influencers som samarbetat med företag som Glossybox och vilket ansvar jag anser att de har. För ansvar, det anser jag att de har.
Som vanligt alltså… ?

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Elen Bergström har både sommarstuga och pojkvän

Ellen Bergström har gått ut med att hon köpt en sommarstuga i Läppe utanför Vingåker – hemmahoodsen – och direkt var ni många som undrade om hon och Niclas Lij separerat med tanke på att hon köpt den på egen hand.
Jag har givetvis svaret till er…

På A svarar vi ”Nelson Mandela” och på B vet vi inte.**

Skämt åsido…
Svaret är JA, de är fortfarande tillsammans.
Niclas äger redan en sommarstuga i Stockholm, och det har alltid varit en dröm för Ellen att äga ett litet hus helt själv.
Ett nytt kapitel i livet där Ellen bland annat ska inreda en ateljé.
Spännande! Och grattis till köpet!

Om det är någon annan som känner att de vill äga ett litet hus själv, eller en liten del av ett litet hus så kan vi kanske tänka oss att sälja andelar till vårt hönshus. Det är supergulliga, dock helt utan höns.
Kan Anna Book kalla svärfaderns lägenhet i Spanien för ”sin” så kan ni gärna få kalla hönshuset för ”ert” även om ni bara äger en ynka procent eller två.
Några intressenter? Kanske kan Samir Badran skak fram ett bra upplägg? 😉


**Ett nostalgiskt skämt till alla som slaviskt såg på ”Vi i femman”.

Sluta snusa?

Är för övrigt extremt inne på att sluta snusa igen. Kan ni snälla komma med era bästa tips? Gjorde ett tappert försök idag men kände att jag ville mörda mannen och skrika på barnen redan efter några timmar. HUR gör man? Sist tog barnens pappa kidsen en vecka extra och jag låg bara och åt och grät i soffan. Så tips mottages! // Gabriella Possler

Med tanke på att många influencers gör reklam för ”vitt snus” som om det var någon typ av godis så tycker jag det är bra att någon skriver om abstinensen som kan infinna sig när man försöker sluta med det. 
Snuset är tobaksfritt vilket så klart är bättre än ”vanligt snus”, men innehåller fortfarande mycket nikotin, vilket är substansen som är beroendeframkallande.
Alexandra Nilsson är en av få influencers som faktiskt gått ut och kritiserat de av hennes kollegor som faktiskt gör reklam för snus.
För det är snus, oavsett om de marknadsförs med smaker som ”cool mint”, ”frosted apple”, ”tropic breeze”, ”sommarbär”, ”dry Bellini”, ”swave Cuba Libre”, ”mango tango” och ”Tingeling mint” eller inte.

Så här skrev Expressen i slutet av december 2021:

Enligt en Novusundersökning från i fjol uppgav 37 procent unga att ”tilltalande smaksättning” varit en orsak till att testa nya produkter.
I samma undersökning svarade en tredjedel av ungdomarna att det faktum att produkterna förekommer i film, tv-serier, musik, och sociala medier kan vara en bidragande orsak till att de använder dem.
Bland annat har artisten Cherrie gjort reklam för snusföretaget Nordic Spirit, och på Instagram har även artisterna Molly Hammar, med 75 000 följare, och Linda Pira, med 98 000 följare, gjort samarbeten med märket Lyft. Ett företag som även Roshi Hoss, Aina Lesse, William Forslund och podd-duon Tom och Petter marknadsfört i sina kanaler.

Under en intervju angående ett annat ämne med Tom och Petter passade Expressen på att även fråga om deras inställning till marknadsföringen som de gör för Lyft. De båda sa att de inte vill kommentera samarbetet.

Expressen har försökt nå Johanna Nordström flera gånger. Efter att Expressen över telefon ställt frågan om hur hon ser på marknadsföringen som hon gjort för Volt, bryts samtalet.