Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Äckligt!

Att erbjuda en rabattkod för fillers är rent ut sagt äckligt.
Det handlar inte om injektionerna i sig, det är helt upp till var och en om man vill ändra på sitt utseende på det här sättet, men en rabattkod ska inte vara det som styr om man gör det, var man gör det eller när man gör det.

Jag har skrivit ganska många inlägg om det här, men i det här inlägget från 2018 är det Sara Songbird som slår huvudet på spiken. 
Så här skrev hon då:

Jag kommer alltid att stå fast vid att var och en är ansvarig över sitt eget innehåll och att alla får göra vad de vill med sina kroppar. Men problemet är att personer som jobbar som influensers påverkar människor. Ofta unga, osäkra och självmedvetna människor. När personer man följer ändrar på sina kroppar med hjälp av kirurgi så sätter det en standard i personers huvuden att det är det som krävs för lycka, framgång och framför allt skönhet.

Jag är i överlag emot reklam för skönhetsingrepp eller egentligen vad som helst som främjar en industri som byggs på människors osäkerhet och komplex. Så därför blir jag otroligt ledsen och framför allt arg att personer väljer att marknadsföra det som om det är en kaffe på Espresso House. Jag vill inte se sprutor i läppar, jag vill inte se livesändningar på en tuttoperation och jag vill absolut inte en gång till se eller höra meningen ”jag gör det här för min egen skull” och samtidigt uppmuntra andra till samma sak. Där skapar du direkt ett ideal som ingen kan uppnå undan ingrepp.

Låt mig förtydliga – ni uppmanar till förändring hos människor när det redan finns en hel industri och ett samhälle som livnär sig på människors osäkerheter. // Sara Songbird

Den 1 juli 2021 trädde nya regler om estetiska kirurgiska ingrepp och estetiska injektionsbehandlingar i kraft. Det innebär nya kompetenskrav för de som utför ingreppen, större skyldigheter för verksamheterna och stärkt skydd för patienterna, skriver Ivo på sin hemsida.
Jag hoppas snart se en liknande utveckling vad gäller marknadsföringen av dessa ingrepp, för det här är en utveckling jag verkligen inte vill se mer av.
Usch!

Lakis bästa och sämsta köp

Bästa:
Menstrosor
Parfym från Elisabeth Arden – White Tea
Ramen skålar från Ikea
Blue lightglasögon
En värmefilt

Sämsta:
Silkeshuva för håret från Shein
Oljetvätt för ansiktet – Moonsun Organic of Sweden
En ringlight
En jordgubbsring för finger
En tröja det står ”Las Vegas” på.

Bildkälla: Laki Youtube

Bästa/sämsta köp?

Svenska influencers har det på tok för bra

Norsk tidningsartikel om att norska företag och influencers som bryter mot marknadsföringslagen får dyra böter på en gång.

I Norge får man böter för smygreklam och i Ryssland hamnar man i finkan om man visar röven på fel plats.
Jag hoppas alla ni svenska influencer inser hur bra ni har det jämfört mer era internationella kollegor.
Kan vi komma överens om att det är slutbölat, även om någon pekar på att det saknas en korrekt reklamidentifiering någonstans?

Tack på förhand.