Nina Glimsell förlovad med hemlig kille

Men VA?! Har hon undanhållit sin kille från oss?
Vi är ju hennes bästa kompisar ju??!!??
Gå och smygförlova sig på det viset? Det får väl finnas måtta på dårskapen!

Men nä, skämt åsido…
Nina Glimsell har förlovat sig med en man som hon helt lyckats hålla utanför sina sociala medier, och det är nog inte helt lätt alla gånger.
Det är ett gäng influencers som haft samma upplägg som Nina.
Alexandra Bring är en av de se lyckats med konststycket att inte visa sin sambos ansikte och Annica Englund ville först inte tala om vem som var hennes hockeyspelande pojkvän- Den principen rasade dock snabbare än ett korthus och nu är det exponering för hela slanten som gäller.
Finns det någon annan influencer som har en liknande princip? Vissa har ju fått den påtvingad – som Margaux Dietz – som nog gärna skulle fortsätta exponera sin son om det bara var upp till henne.
Så en påtvingad princip gills inte här. 🙂

Isabella Löwengrip har varit hyfsat konsekvent i sin linje, att inte visa sina barns ansikten, men sen kommer jag inte på någon mer på rak arm faktiskt.
Har ni några förslag?

Ps. Grattis till förlovningen, Nina!!!

Dagen fortsätter i uthängningarnas tecken

I morse var det Camilla Läckberg som satte ner foten mot en följare som – under egen identitet – betedde sig dåligt under en av hennes bilder, varpå hon hängde ut honom med namn och bild.
Egentligen gillar jag inte uttrycket ”hängde ut” eftersom det missbrukats å det grövsta senaste åren och tappat all sin innebörd.
Personligen föredrar jag ordet ”exponering” bättre, men vi kör på ”uthängning” för den här gången.

Nu är det nämligen Anna Book som tagit till sitt Instagramkonto där en person som, enligt henne, härjat på hennes sociala medier sedan 2017 visas up till allmän beskådan.
Några riktigt märkliga inlägg från en person som inte känner Anna, men som verkar hoppa mellan sinnesstämningar och sin inställning till Anna.
Jag antar att Anna Book får en helt del sådant här skickat till sig och jag förstår helt enkelt inte hur hon orkar bemöta sådan här skit, det måste ju ta jättemycket tid?

När får man egentligen ”hänga ut” folk? 
Aldrig? Så ofta man orkar?

Extremt vilseledande reklam av Nuskin – fejkar resultat


Den här storyn publicerade en Nuskin-människa idag på Instagram, och jag har valt att anonymisera henne då den här kritiken framförallt riktar sig mot företaget i stort och dess mentalitet snarare än vad en enskild individ gör.
Det här säger  mycket om Nuskins inställning till lögner, och vad som kan anses är okej att posta i företagets namn, för att tjäna pengar.
Den här personen skriver att det var så många som var nyfikna på produkterna att hon nu vill visa upp före och efterbilder.
Alla bilderna här ovan kommer från Nuskin-människan Instastory och ska enligt henne förställa före och efterbilder på människor som använt sig av företagets produkter.
Bilderna ska hon ha fått av någon av sina kollegor på Nuskin, så detta är ingenting hon kokat ihop på egen hand, utan bilderna kommer nog från någonstans högre upp i hierarkin.

Så om de här bilderna används för att marknadsföra Nuskin och de verkligen föreställer autentiska före/efterbilder på ett hår som behandlats med företagets produkter, så undrar jag lite varför den här bilden här ovan går att hitta på nätet i helt andra sammanhang?

I det här inägget här ovan kan man läsa om hur bra en saltmask gjord på senap och citron är för håret och att bilderna föreställer före och efterbilder av den behandlingen.
Absolut, salt som salt men jag tvivlar på att Nuskins mask är gjord på senap och citron.

Eller ta det här exemplet.
I den här artikeln, ackompanjerat med samma bild, så är det plötsligt kokosolja som är så bra för håret och det är resultatet av den behandlingen som visas upp här på bilen.

I mina ögon är det redan uppenbart att den här bilden inte kommer från Nuskin.
Jag gissar på att någon lite högre upp i hierarkin googlat fram den här bilden och plockat den från nätet med förhoppningen att ingen någonsin gör en revers image search på den.
Under tiden sitter det Nuskin-människor lite överallt och postar den här bilden under förevändningen att den visar resultat för den produkt DE vill säga och har ingen aning om att det faktiskt inte är så.
Någon måste ju ge ut dessa bilder till gröngölingarna som precis gått med i sekten, och jag är mycket nyfiken vem denna ”någon” är.

Jag ställde nämligen fråga till Nuskin-människan som postat alla dessa inlägg.
Det lär så här:

Hon verkar inte ha en aning om att hennes före/efterbilder inte alls visar upp Nuskin-resultat. 
Har hon fått bilderna av sina kollegor så lär hon ju utgå ifrån att de är korrekta, det hade i alla fall jag gjort.
Det blir som viskleken där ingenting av det som sas från början är kvar när man kommer till slutet. Det kanske är så i det här fallet? De här bilderna har vandrat runt och slutligen blivit en sanning, där ingen kommer längre ihåg vem som var den första att introducera lögnen.
Varför visar man förresten upp andras före/efterbilder om produkter nu är så himla bra som de tjatar om?

Tack för tips!

Rätt eller fel av Läckberg?

På det här inlägget om Camilla Läckbergs enorma framgångar så skriver en man till henne: ”Synd bara att du är tjock.” 
Den kommentaren resulterade i inlägget här ovan där Camilla publicerar namn och bild på den som kommenterade då det verkar ha skett under egen identitet.

Är det fortfarande en uthängning då?
Om personen själv redan outat vem hen är med sin kommentar?
Anser ni att det här är en uthängning och tycker ni i så fall att Camilla Läckberg gör rätt eller fel med sitt inlägg?
Får personen skylla sig själv?