Ska någon behöva dö för att influencers ska sluta filma när de kör bil?

Bild 1: En skärmdump från den video Erica Lindberg upp på Instastory där hon kör i 90 km/h och filmar sig själv. Bild 2: En följare skriver följande till henne: Ansvarsfullt att köra bil och leka med mobilen. Verkligen bra förebild. Sjukt viktigt att kunna lägga upp detta på din story och riskera folks liv. Ericas svar: Did someone dig? Nej sp du kan sitta ner i båten ett tag till.
Bildkälla: Erica Lindberg Instastory

Erica Lindberg är bara en av många influencers som envisas med att fortsätta filma sig själva bakom ratten, trots att det införts ett förbud.
Filmerna skickas sedan raka vägen, direkt upp på Instagram, där de riskerar att skicka en signal till följarna att man kan skita i regler, föreskrifter och förbud så länge ingen dör pga deras lilla påhitt.
Så verkar i alla fall Erica Lindberg resonera, för när en följare påpekar för henne att det inte är den bästa av saker att göra och/eller publicera på Instagram så får han det här svaret:

Did someone dig? Nej så du kan sitta ner i båten ett tag till.

Ska någon behöva dö för att hon ska sluta upp med sånt här?
Ska det verkligen behövas?

Och VARFÖR?
Att filma sig själv när man kör bil är ju inte ens bra content, så hur kan det vara så svårt att sluta med?

Tack för tips!

Jeanette Svedbergs lilla sexleksaksbus…

Att låtsas glömma bort att man laddar sin sexleksak i bild, dra ut sladden, för att sedan låtsas bli förskräckt när den startar, trots att man själv tryckte i gång den – är det ett godkänt spex på Instagram?
Busigt eller banalt?
Kanske hade hon bara behövt repa lite till för att få till tajmingen perfekt? Så där on fleeek?

Allt som inte är hauls, reels eller TikTok-danser välkomnar jag med öppna armar, så HEJA Jeanette! 😉
Ett plus i kanten måste jag ändå ge henne för att hon säger att hon är i Stockholm för att ”ladda batterierna”. ??

Ken Akter – en manlig förebild?

Kanske är kedjebrevet som ska ha delats på TikTok och som uppmanar killar att tafsa på tjejer och posta filmerna fejk?
Kanske är det äkta? Kanske är det en skapelse av flera olika andra historier, vem vet?
Själv har jag inte sett ovan nämna kedjebrev, men delade information om det efter att jag sett flera andra, stora konton ta upp saken.
Hellre varna en gång för mycket, för ett kedjebrev som inte finns, än en gång för lite, för ett kedjebrev som faktiskt cirkulerar tänker jag. Särskilt om ingen pekas ut, men innehållet uppmanar till övergrepp eller liknande.
Oavsett vilket, så är det alltid bra att prata med barnen om hur man ska bete sig mot andra människor, och det har gruppen @teatertropos tagit fasta på.

Genom karaktären Ken Akter visar de nu hur det kan gå till.
Fast tvärt om då… 🙂

Tack för tips!

Höjden av lathet?

En bild från Katrin Zytomierskans Instastory, där hon lagt upp en gammal bild på Clean eatings nudlar och texten "Apotea säljer våra nudlar för 35 kr just nu", varpå hon strukit över Apotea och skrivit dit med fingret "MEDS" istället. Inlägget är reklam för att Meds säljer deras nudlar.
Bildkälla: Katrin Zytomierska Instastory

Återanvänder Katrin Zytomierska gammalt reklammaterial och bara stryker över ordet ”Apotea” och skriver dit ”MEDS” istället eller har jag missat något?
Orkade hon inte spela in en ny film? Är det en del av ett nytt hållbarhetstänk? Återanvändning av gammalt material? Som second hand fast för nudelreklam?

Jag undrar hur många gånger man kan stryka över och skriva dit ett nytt företag innan det blir för kluddigt? 
Funkar det här fortfarande?
Vad tycker ni?

Samma bild, m men ja har strukit över "MEDS" och skrivit "Bloggbevakning" istället.
Bildkälla: Katrin Zytomierska Instastory

Tack för tips!