Hanna Schönberg är singel enligt Lojsan Wallin

 

Enligt den här videon som Lojsan Wallin postat på Youtube så är Hanna Schönberg singel, vilket skulle förklara varför både hon och framförallt Eric Saade raderat bilder på den andre. 
Vi pratade om det i både den här och förra veckans podd, där vi försökte klura ut vad det handlade om. Ingen av oss trodde att det handlade om att de faktiskt gjort slut, men så verkar vara fallet, i alla fall om man ska tro Lojsans video.
Det känns otippat, i alla fall för mig, men så vet man aldrig vad som pågår bakom sociala medier.
Tillägg: Är de ironiska, försöker de få uppmärksamhet eller är det slut?
Är det ett kul skämt? Att man gjort slut? Jag skrattar nog lika myket åt det som åtgravidskämt på 1:a april.
Har man verkligen ingenting annat att komma med liksom?

Jag har sökt Hanna Schönberg för en kommentar, men hon har valt att inte återkomma.

Tack för tips! 

Alexandra Nilssons succé – sexualkampanj för äldre

Tillsammans med företaget Lelo – som tillverkar och säljer sexleksaker – har Alexandra Nilsson tagit fram serien ”Nyfiken med Alexandra” som lyfter följarnas nyfikna frågor om äldres sex- och kärleksliv.
Serien kommer ut i sex delar, varav två redan är släppta, och publiceras varje söndag.
Konceptet gar Alexandra Nilsson och hennes fästman Andreas Hellmer själva arbetat fram, och det var de som själv lade fram idén till företaget.

Vi tog kontakt med företaget Lelo som vi tycker är en fantastisk partner till detta för att lyfta projektet ytterligare. Där fick vi även ta del av deras onanirapport som innehåller viktig information om hur svenskar ser på sexualitet och onani. Med det så har vi en statistisk grund att luta oss mot.// Alexandra Nilsson via influens.se

Så här har det låtit i kommentarsfältet:

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen.
Hon är som gjord för tv.

Förväntas Bianca skänka bort sina saker?

Bianca Ingrosso la ut ett gäng märkesväskor till försäljning på Instastory, och en del av de kommentarer som ramlade in var en smula anmärkningsvärda. 
Det klagades nämligen på priset. Man var kritisk till att Bianca, som har så mycket pengar, la upp väskorna till marknadsmässiga priser, vilket var för för högt för många av hennes följare som tyckte det var orättvist att de inte kunde köpa dem.
Det här är en av ämnena vi pratar om i veckans första poddavsnitt – det kommer ett till på lördag – där jag försöker förstå resonemanget bakom åsikter som dessa.
När eller om Bianca lägger ut sin nuvarande lägenhet till försäljning, ska hon då slumpa bort den för 50% av mäklarens värdering eftersom hon redan har så mycket pengar? Det är ju ingen Kardashian-förmögenhet vi pratar om här. Ja, Bianca har det extremt gott ställt, men det betyder ju inte att hon ska inte ska kunna sälja sina väskor till marknadsmässiga priser, och ingen av oss vet heller vad Bianca planerat att göra för pengarna hon drar in på sin väskförsäljning, och helt ärligt så har vi inte med det att göra.
Hon kanske skänker varenda krona till Röda Korset, det har vi ingen aning om. Samtidigt är det är ingenting hon ska behöva uppge, för att rättfärdiga ett marknadsmässigt satt pris på sina märkesväskor.
Hela resonemanget är så jäkla skruvat.
Nej, det är inte alla som har råd att köpa märkesväskor, ens begagnade, men livet är inte alltid rättvist. Hela poängen med märkesväskor är ju känslan av kvalité och exklusivitet, någonting som går förlorat om man kan köpa äkta väskor för samma priser som kopiorna går för på Aliexpress.

Ni hör mig prata om detta, ungefär 19 minuter in i avsnittet. 

Har ni några åsikter i frågan?

Tuffing?

Katrin Zytomierska söker efter en säljare till Clean Eating och skriver i ”annonsen” att det inte är lätt att kvala in som säljare hos dem och att man måste vara en riktig tuffing, annars gör man sig inte besvär. 
Jag undrar lite vad ”tuff” betyder i det här sammanhanget.
Behöver man vara ”tuff” så till vida att man klarar av en toxisk miljö med hård jargong eller behöver man mer vara ”tuff” och skrupelfri när det kommer till att få in produkter i butik?

Vad tror ni?