Sista chansen att förboka en signerad kopia av min bok!

Influencers har på kort tid blivit gigantiska maktfaktorer i våra liv, ändå är det få som bryr sig om att granska dem. I De kallar oss influencers berättar Camilla »Bloggbevakning« Gervide den definitiva storyn om den svenska influencervärlden, från de första stapplande inläggen till dagens hyperprofessionaliserade pengamaskiner. Vad är det som har hänt, och varför blev det som det blev?

Genom kända och tidigare okända berättelser om några av de största profilernas framgångar och snedsteg skildrar den här boken en ny värld. En värld där många verkar beredda att gå precis hur långt som helst i jakten på pengar, uppmärksamhet och status.

Men utan publik ingen att influera. Därför vänder Camilla Gervide också på linsen: Vilka är vi som slaviskt följer en värld vi älskar att hata? Och vilket ansvar har vi?

Nu äntligen finns min bok tillgänglig att förboka eftersom den släpps alldeles snart – nämligen den 24 november.
Det här är någonting jag arbetat och arbetat om sedan början på året och går nu att förbeställa HÄR på Bokus där man just nu även får den signerad. (I begränsad upplaga)
Boken kostar 239 kr. 

Det händer på Instastory

My Martens ska operera halsen igen. Jag antar att det inte bara kommer vara julen som varar ända fram till påska, utan även My Martens plåstercontent.

Vad skulle ni vilja vinna från en influencer? Inom rimliga gränser då?

Det blir en ”nope” på detta barfotacontent.

Jag vill bara säga ”heja dig” till Lisa Maria Jönsson! Du kommer få ihop det! ????

Samir Badran är på jakt efter fattiga länder att skänka kläder till. Har ni några uppslag till den gode samariten?

Djerf Avenue gör samarbete med Sophia Richie

Efter den smärre skandalenTiktok, där många trodde att Matilda Djerf och Djerf Avenue skulle bli total-cancelled, är företaget nu tillbaka med ett kändissamarbete. 
Det är ingen mindre än Sophia Richie Grainge som öppnar dörren Matilda knackar på i inlägget här ovan.
Det verkar vara företagets sovkläder som marknadsförs här, och med tanke på de hyfsat feta böter som Katrin Zytomierska och Clean Eating precis dömdes att betala för bristande reklamidentifiering, så förstår jag inte hur Matilda vågar skippa dem helt på sitt personliga Instagramkonto.

Bold or stupid? You tell me!

Gunilla Persson klar för Mello?


Hollywoodfrun Gunilla Persson är klar för Melodifestivalen – i alla fall om man ska tro Aftonbladets ”säkra källor”. 
Enligt tidningen ska hon tävla med en låt som heter ”The Gunilla” som handlar om hennes persona, som även givit namn till hennes Instagramkonto.

Vi får väl vara hoppas att Mustiga Mauri inte ska göra ett gästspel under tävlingens gång, för det är nog mer drama än man orkar med på SVT. 
Kanske kan advokat Mark Safaryan medverka på tamburin vid sidan om allas vår Gunilla? Aftonbladet skriver även att Gunillas dotter Erika inte ska medverka alls i mammas bidrag men nog borde man kunna kuppa in henne på några danssteg i bakgrunden?
Kommer Gunilla anklaga svenska folket för mordförsök om hon inte går vidare från sin deltävling?
Jag har många frågor och kommer behöva mycket popcorn!

En som verkar jävligt pepp på Gunillas mellomedverkan är en annan tävlande – nämligen Samir Badran.