”Alla barnenskämt” Linnea Claeson edition

Komikern Fredrik Andersson fick ta emot mängder av hot och hat efter att han dragit ett ”Alla barnenskämt” om koranbränning och Sveriges vilja att gå med i Nato. 
Den typ av skämt uppskattades alltså inte av alla, så jag tänker mest fortsätta på inslagen linje och undrar vad ni tycker om det här ”Alla barnen-skämtet”?
Den här gången är det Linnea Claeson som står värd för skämtet och jag såg bilden på Haveristernas Facebookkonto.
Boken det här skämtet kommer ifrån heter ””Politiskt Korrekta Alla Barnen – 100 tillrättalagda skämt”, utkom 2021 och bakom den står ingen annan än….. Fredrik Andersson så klart!!!
Personligen älskar jag honom! ? Får kanske bli semesterlektyr 2023? Om det blir någon alltså…

Kul? Inte kul? Hatsvans? Häxjakt? Mobbing?
You tell me! ?

Grattis alla nyverifierade!!!

I inlägget lyfter Alexandra Nilsson sitt glas och gratulerar alla som blev verifierade i veckan.
Förstår du inte vad detta betyder så kan du klicka här och läsa ikapp.
Jag har fått ganska många mail och dm från människor som hävdar att dikten och datten köpt verifiering i veckan, men det har än så länge bara stämt i Emilia Wahlunds fall, och det har hon gått ut med själv.

Det finns ett väldigt enkelt sätt att kontrollera huruvida någon blivit verifierad alldeles nyss efter att Instagram lanserade tjänsten i Sverige.
Gå in på Instagramkontot, klicka på de tre prickarna i det högra hörnet. Välj sedan ”om det här kontot” och så kommer du kunna se när kontot blev verifierat. Står det juli 2023 så kan man kanske ana att det finns en prenumeration som ligger och tickar…
För mig ser det ut så här:

Kan man få för mycket verifieringar?
Icke sa Nicke, i alla fall om man frågar Meta. 🙂

Jag funderar på att verifiera den gode THK. Vad tror ni om det? ?

”Tiingelinn” raderar kritik mot samarbete och företag

Linn ”Tiingelinn” Andersson gör reklam för en slipsten för ben, och hennes kommentarsfält fylls omedelbart med kritik mot företaget – @dreambeauty.se på Instagram –  där kunder vittnar om beställningar som gjordes före midsommar och som fortfarande inte kommit fram. Flera stycken skriver att de inte ens fick några bekräftelser på sina ordrar och andra att de blivit lovade sin produkt inom några dagar, men att det var flera veckor sedan.

Vad gör Tiingelinnskan?
Hon sätter sig och raderar alla missnöjda kunders kommenterer och låter det enbart positiva stå kvar. Det, och företagets förklaring och svar, trots att kommentarerna som de svarar på har försvunnit.
Influencerparet bakom kontot @pappapappadotter som skriver att älskar sin och använder den varje vecka. Vem vet, kanske har även de gjort reklam för produkten?

All kritik ska bort. Bort! Bort! Bort! Shas!
Kunderna skriver för att varna varandra, snarare än att skriva trolligt, hat eller på annat sätt försöka sänka Linn, och det får inte heller stå kvar.
Vad tycker ni om detta?
     

Jag köpte samma kinaprodukt efter att jag sett den på Tiktok, och provade den på min sambo. 
Det gick så här:

På Dreambeauty.se kostar den 559 kr (nu nersatt till 299 kr). Jag köpte min på Shein för 12 kr.
Jag rekommenderar ingen att handla på Shein, men tänker att det kan vara värt att nämna eftersom produkten som Tiingelinn gör reklam för, kommer med största sannolikhet från precis samma ställe.
Lägger du sedan till faktumet att företagets Instagramkonto startades i juni 2023 så känner jag med kanska stor trygghet att jag kan avråda varenda en av er att handla från sidor/företag som det här.
De säljer krafs som du kan beställa själv, och säljer dem sedan med absurda prispåslag.

Jag menar, som den här ovan.
Kostar 12 kr att köpa in från Shein/AliExpress/Wish mfl.
Företaget försöker sälja den till ett ordinarie pris av 559 kr.

Tack för tips!

Är det dags för en massa nya avatarer?

Therese Lindgren har postat dessa avatarbilder, där hon föreställer allt från en mäklare från Netflixserien ”Selling Sunset, och brud i fluffig brudklänning, till amerikansk TikTokare och förälder, med ett litet barn som delar sin mammas knasiga fingrar. 
När jag tittat igenom bilderna en andra gång så ser jag att Therese skrivit namnet på appen, längst ner på sin sista bild, vilket får mig att undra om detta är någon typ av reklam.
Här nedan kan du se hur appen ser hur när man öppnar upp den, och läser man längst ner så ser man att det är företaget Mattel som ligger bakom den. Gissa vilka som står bakom Barbie, och då även den Barbiefilm som man ser över allt? Jo då, visst är det Mattel.

Kommer ni haka på Therese och skapa nya avatarer av er, eller fick ni nog förra gången? 
Minns ni att den appen anklagades för att ha stulit konstnärers verk för att kunna generera avatarer, vilket möttes av starta reaktioner?
Vill man veta hur man hade sett ut som en Barbie eller är det bara tragiskt?

Reklam? Inte reklam? Vad tror ni?
Ett bra PR-trick verkar det i alla fall vara… 🙂