Jenny Strömstedt och Steffo Törnquist
Jenny Strömstedt rasar över bilden på henne och Steffo Törnquist. - Foto: Anders Wiklund/TT Bild, Jonas Ekströmer/TT Bild. Bilden är ett montage.

Jenny Strömstedt rasar efter bilden med Steffo: "Jag har anmält"

En bild från TV4-studion på Jenny Strömstedt och Steffo Törnquist har nu fått Jenny att se rött – och vi förstår verkligen varför.


Jenny Strömstedt, 50, är en av Sveriges mest folkkära programledare. När hon och parhästen Steffo Törnquist, 66, intar Nyhetsmorgon-studion så är det många tittare som blir lite extra glada. 

Den omåttligt populära TV4-duon har nämligen en otrolig kemi som verkligen går igenom rutan.

Under fredagsmorgonen, på årets näst sista dag, var det just Steffo och Jenny som syntes i rutan, och i kommentarsfältet på Jennys Instagram så kunde inte följarna tro att det var sant.

Några reaktioner lyder:

"Så härligt att se er ihop igen det var länge sedan"

"Äntligen, har väntat såååå länge"

"Bästa kombon ever"

"Verkligen äntligen! Jag trodde jag såg i syne, men det var sant"

Steffo Törnquist och Jenny Strömstedt. Bildkälla: Sören Andersson/TT Bild

Jenny Strömstedt anmäler bilden på henne och Steffo

Men allt är inte guld och gröna skogar för Jenny Strömstedt. På Instagram berättar Jenny nu att hon utan sitt godkännande använts i en fejkad reklam. 

Jenny rasar över det fräcka tilltaget där en bild på Jenny och TV4-kollegan Steffo har använts. Hon skriver upprört:

"Viktigt meddelande! Jag gör ALDRIG reklam. Ser ni reklam med mig oavsett vad det handlar om är det FEJK. En allmän uppmaning - var alltid kritisk. Allt som låter för bra för att vara sant är i allmänhet för bra för att vara sant. Annonsen är anmäld".

Flera kändisar drabbade av fejkannonser

Problemet med fejkade annonser där kändisar används mot deras vilja har blivit ett utbrett problem de senaste åren. Mest handlar det om reklam för bitcoins och olika bluff-företag. 

Tv-profilen Filip Hammar har även han drabbats, och använts i fejkannonser på Facebook. År 2019 var det bedragare som spred falsk reklam där det stod att Filip hade blivit rik på kryptovaluta. 

Något som var bluff och båg från början till slut.

– Jag har börjat få mycket mess och mejl från folk som satsat pengar i det här och det känns alldeles för jävligt. Jag lider med de här människorna verkligen, sa Filip till Expressen då.

Även Laila Bagge har råkat ut för det sjuka fenomenet flera gånger. Hennes namn och bild har använts i bluffreklam för allt från bantningspiller till hudkräm.

"Ännu en fejk reklam som cirkulerar!! Helt sjukt jag har nu råkat ut för minst 4-5 st olika fejkannonser på instagram", skrev Laila på Instagram då.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!